درآمد خزانه منابع طبیعی استان ها در همان مناطق هزینه می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: مهمترین سیاست سازمان برای سال پیش رو این است که درآمدهایی که در حساب خزانه منابع طبیعی و آبخیزداری استان وارد می‌شود در همان مناطق هزینه شود.

به گزارش کردپرس، عبدالرضا بازدار، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: منابع طبیعی پایه اصلی ثروت هر کشور است و دراین راستا باید تلاش بیشتری برای حفظ آن داشته باشیم.

او با بیان اینکه اهمیت عرصه های منابع طبیعی بویژه عرصه های جنگلی و مرتعی بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه یک شخص یا گروه خاص نیست بلکه آحاد مردم جامعه به ویژه افرادی که بصورت مستقیم با این عرصه ها در ارتباط هستند می بایست در این خصوص همکاری کنند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: مهمترین اولویت ما حفاظت از عرصه های طبیعی است و در این راستا بزرگترین سرمایه ما در حفاظت از این عرصه ها اعتماد مردم است که این اعتماد در اجرای برنامه‌ها و اقدامات ما نیز به عینه مشاهده شده است.

او بر ادامه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در جهت مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش سطح پوشش گیاهی و رشد علوفه های یکساله، علیرغم تمام اقدامات و برنامه ریزی های خوب ادارات منابع طبیعی در سراسر کشور، امسال بازهم شاهد وقوع آتش سوزی های گسترده ای در این عرصه ها بودیم که امید است با تلاش و همت بیشتر بتوانیم در این زمینه نیز شاهد کاهش خسارتهای ناشی از حریق در عرصه ها باشیم.

بازدار در ادامه با تاکید بر تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و رفع تداخلات موجود تصریح کرد: با هم افزایی بیشتر در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی و مستثنیات و نیز رفع ابهامات احتمالی در خصوص اجرای قوانین رفع تداخلات می توان مسائل و مشکلات مردم را هرچه سریعتر حل و فصل کرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی کشور تا پایان سال آینده خبر داد و اضافه کرد: هدف گذاری سازمان جنگلها در این برنامه ارتقاء ضریب حفاظتی در عرصه‌های ملی کشور ، حفظ حقوق متقابل مردم و جلوگیری از تضییع حقوق طرفین است.

او با بیان اینکه مسئله تغییرات در روند سیستماتیک اداری موضوعی کاملا طبیعی است و هیچ نوع فشار سیاسی در تصمیم‌گیری برای این انتصاب در کار نبوده است گفت: در کار جنگل بانی گرایش سیاسی مطرح نیست و دخالت دادن و پرداختن به این گونه مسائل و حواشی جز خدشه و آسیب به این عرصه ها سود دیگری در پی نخواهد داشت.

میرصمد سید موسوی سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی هم در مراسم معارفه خود با تاکید بر اهمیت حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی در حفاظت از عرصه های ملی گفت: قطعا در راستای انجام ماموریت در این مجموعه تمام توان و تلاش خود را در جهت تحقق چشم اندازها ، رویکردها و اهداف سازمانی با کمک کارکنان و نیروهای زبده و متخصص این مجموعه بکار خواهم گرفت.

او افزود: حفاظت از منابع طبیعی تنها با جلب رضایت مردم و متولیان اصلی این مجموعه که همان مردم و بهره برداران عرصه ها هستند میسر خواهد شد.

به گزارش کردپرس، از منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در این مراسم از زحمات "هادی قاسمی" قدردانی و "میرصمد سید موسوی" به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی منصوب شد

میرصمد سید موسوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی است و پیش از این به عنوان مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مشغول بکار بوده است.

کد خبر 23691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha