میزان قند در شیرینی‌های سنتی کرمانشاه بررسی می شود

سرویس کرمانشاه _ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از طرح بررسی میزان قند در شیرینی‌های سنتی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ دکتر شهریار مستوفی گفت: در راستای برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو از کلیه محصولات تولیدی کارگاه های شیرینی سنتی کرمانشاه نمونه برداری می شود.

وی افزود: این نمونه برداری از محصولاتی مانند نان برنجی، نان خرمایی و کاک صورت می گیرد تا میزان قند در این محصولات کنترل گردد.

مستوفی عنوان کرد: این برنامه توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی درحال انجام است و نمونه ها برای تعیین میزان فاکتورهای مورد نظر به آزمایشگاه این معاونت تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: کلیه کارگاههای تولید شیرینی سنتی کرمانشاه (نان برنجی نان خرمایی و کاک) ملزم به تکمیل فرم ارزیابی برنامه های پیش نیازی prps می باشند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: پی آر پی اس (prps) روش و یا فرآیندی است که در جهت کنترل ایمنی موادغذایی در مقابل خطراتی از قبیل خطرات بیولوژیکی، شیمیایی، فیزیکی به کاربرده می شود و کنترل آن میتواند خطرات تهدید کننده موادغذایی را کاهش، پیشگیری و یا حذف کند.

کد خبر 23331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha