موافقت مشروط شورای‌عالی شهرسازی با الحاق سکونتگاههای غیررسمی به پیرانشهر

سرویس آذربايجان غربى- دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ایی به استاندار آذربایجان غربی، با الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی به محدوده پیرانشهر به شکل مشروط موافقت کرد.

به گزارش کردپرس، اواخر تیر ماه سال جاری، در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، الحاق به محدوده سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات نیازمند بازآفرینی شهر پیرانشهر مصوب شد.

امروز ٢٢ آذر ماه، فرزانه صاد‌ق‌مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به معتمدیان استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر پیرانشهر (الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی به محدوده) ابلاغ کرد.

در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر پیرانشهر (الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی) را پیرو صورتجلسات مورخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ و ۲۱ آبان۱۳۹۹ ستاد بازآفرینی شهرستان پیرانشهر و جلسه مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی و با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرارداد و با الحاق محدوده‌هایی که با بررسی و تشخیص شرکت بازآفرینی شهری ایران، سکونتگاه غیررسمی تشخیص داده شوند، مشروط به تحقق شرایطی موافق می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به تکلیف مندرج در بند ۲ تبصره ۳ مصوبه هیات‌وزیران به شماره ۳۳۵۰/ت۵۸۰۵۰ ه مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون "حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی" به صورت یکپارچه باید رای محدوده‌های واجد شرایط فوق‌الذکر اخذ شود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اضافه کرد: همچنین باید نقشه تفکیکی اراضی الحاقی با تأمین سرانه‌های عمومی حداقل به میزان مذکور در ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.

گفتنی است؛ از سال ۱۳۹۷ در شهر پیرانشهر ۱۵ محله حاشیه نشین با مساحتی بالغ بر ۸۵ هکتار وجود دارد که بیش از هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند که در این شرايط سخت نیازمند ارائه خدمات هستند. این مناطق به محدوده شهر چسبیده اند اما بر اساس نقشه های موجود خارج از محدوده شهری تلقی می شود.

شهردار پیرانشهر پیشتر به کردپرس گفته بود: شهرداری جهت یافتن راهی قانونی برای ارائه خدمات به مناطق حاشیه و پیوستن این مناطق به محدوده شهر تلاش‌های خود را متوقف نکرده است و در این راستا با تشکیل جلساتی با اداره کل راه و شهرسازی استان و حضور در کمیسیون ماده ۵ طرح پیشنهادی شهرداری موافقت اولیه را بدست آورد تا پس از ابلاغ نهایی مصوبه ارائه خدمات به این مناطق شروع شود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

سکونت بیش از هزار خانوار در مناطق حاشیه نشین پیرانشهر

الحاق سکونت‌گاه‌های غیررسمی به محدوده شهر پیرانشهر تصویب شد

کد خبر 23251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha