دیدار وزیر امور خارجه فنلاند با هیاتی از مجلس دموکراتیک سوریه

سرویس سوریه-وزیر امور خارجه فنلاند در هلسینکی با هیاتی از مجلس دموکراتیک سوریه به سرپرستی الهام احمد رییس اجرایی این‌ مجلس دیدار کرد.

به گزارش کُردپرس، روز، شنبه، بکا هافیستو، وزیر امور خارجه فنلاند، هیاتی از شورای دموکراتیک سوریه را در ساختمان وزارت امور خارجه در هلسینکی، پایتخت این کشور پذیرفت و دو طرف در مورد "بحران سوریه" و حل آن گفتگو کردند.

وبسایت رسمی مجلس دموکراتیک‌ سوریه اعلام کرد، هیات مجلس دموکراتیک سوریه متشکل از الهام احمد، رئیس دستگاه اجرایی و جهاد عمر رئیس مشترک ادارات محلی و اداره محیط زیست اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، بود.

در این دیدار چگونگی پیشبرد روند سیاسی و دستیابی به پیشرفت در حل و فصل "بحران سوریه" مطابق با قطعنامه های بین المللی و نقش جمهوری فنلاند در این راستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در مورد وضعیت انسانی و ورود کمک ها به شمال شرق سوریه، اقدامات ترکیه و گروه های مخالف وفادار به آن و قطع آب آشامیدنی و رودخانه فرات از این منطقه نیز بحث و صحبت شد.

وزیر امور خارجه فنلاند بر اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق شمال شرق سوریه از طریق مرزها و خطوط مرزی و توزیع آن در سراسر جغرافیای سوریه تاکید کرد.

همچنین هافیستو بر لزوم اقدام سازمان ملل متحد در مورد پرونده اقدامات ترکیه تاکید کرد.

دو طرف در مورد پرونده آموزش و برنامه های درسی در اداره خودمختار و راه های کار بر روی توسعه بخش آموزشی در شمال شرق سوریه که منجر به رسمیت شناختن برنامه های درسی تایید شده توسط نهادهای بین المللی مرتبط با آموزش و پرورش می‌شود، گفتگو کردند.

شایان ذکر است که هیاتی از وزارت خارجه فنلاند در دسامبر سال گذشته به نمایندگی از یوسی تانر از مناطق شمال شرق سوریه بازدید کرد.

کد خبر 23211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha