بازید هیات  ائتلاف بین‌المللی از دادگاه‌های محاکمه زندانیان داعش در قامیشلو

سرویس سوریه-هیاتی از امور مدنی ائتلاف بین المللی از دادگاه تخصصی پرونده های تروریسم در قامیشلو بازدید کرد.

به گزارش کُردپرس، هیاتی از تیم امور مدنی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش روز گذشته از مقر دادگاه تخصصی پرونده‌های تروریسم در قامیشلو بازدید کرد و پرونده بازداشت شدگان اعضای این سازمان

را با مقامات دادگاه اداره خودگردان مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

دادگاه «دفاع مردم» در پرونده های تروریسم تخصص دارد و وابسته به شورای عدالت اجتماعی در شمال شرق سوریه است.

مقامات دادگاه سازوکار کار خود و قوانین جاری در دادگاه های اداره خودمختار را برای هیئت بازدید کننده توضیح دادند و به پرونده زندانیان داعش در زندان های شمال شرق سوریه پرداختند.

این هیات یک نسخه از "قانون تروریسم" را که در شمال شرق سوریه در حال اجرا است به هیئت آمریکایی ارائه کرد.

ریاست دادگاه تروریسم خواستار حمایت قانونی ائتلاف بین‌المللی و به رسمیت شناختن دادگاه‌های شمال شرق سوریه و احکام صادره از سوی آنها شد.

وی بر لزوم حل و فصل پرونده زندانیان خارجی داعش که در شمال شرق سوریه نگهداری می شوند و محاکمه از طریق هماهنگی بین المللی و تعهد ائتلاف بین المللی برای تکمیل ماموریت خود در حمایت از جنگ علیه سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

به گفته اداره خودمختار، هزاران زندانی داعش در زندان های شمال شرق سوریه از ۵۴ ملیت مختلف نگهداری می شوند.

رئیس هیئت آمریکایی گفت که کشورش از کار انجام شده توسط دادگاه قدردانی می کند و برای حل پرونده مربوط به ملاحظات سیاسی تلاش خواهد کرد.

دو طرف درباره سازوکار آزادی تعدادی از اعضای داعش از طریق عفو گفت‌وگو کردند و مسئول حقوق بشر پرونده توضیح داد که اینها «دست‌هایشان در خون آغشته نیست».

دو طرف همچنین در مورد وضعیت اردوگاه الهول و لزوم بازگشت خانواده‌های عناصر داعش به کشورهایشان به‌ویژه عراقی‌ها گفتگو کردند.

کد خبر 23029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha