جوابیه تند سازمان بین المللی حمایت از سوت زنان به بیانیه دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان

سرویس جهان- سازمان بین‌المللی حمایت از سوت زنان ضمن تاکید بر صحیح بودن گزارش درباره مالکیت نخست‌وزیر اقلیم کردستان بر یک داروخانه در میامی آمریکا، نحوه واکنش دفتر مسرور بارزانی به این گزارش را سوءاستفاده از قدرت توصیف کرده است.

به گزارش کردپرس، زاک کوپلین، خبرنگار مجله امریکن پراسپکت، در گزارش تحقیقی‌اش که به مسئله فساد اقتصادی در اقلیم کردستان عراق پرداخته، عنوان کرده است که مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از طریق شرکت های صوری اقدام به خرید املاک گرانقیمت تجاری در آمریکا، از جمله داروخانه ای با مساحت ۱۲۰۰۰ فوت مربع برابر با 1115 متر مربع کرده است.

این روزنامه‌نگار گفته است این اطلاعات را از طریق اسنادی رسمی به دست آورده که به صورت اشتباهی و تصادفی افشا شده است.

با این حال دفتر نخست وزیری اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه ای، ضمن نادرست خواندن این گزارش، نویسنده گزارش را به داشتن رابطه با یکی از مخالفان فساد در اقلیم کردستان متهم کرده است.

اما سازمان بین‌المللی حمایت از سوت زنان ( افشا کنندگان فساد)، در بیانیه ای بر درست و صحیح بودن گزارش خبرنگار تاکید کرده و گفته است اطلاعاتی که در مورد مالکیت نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق بر املاکی در آمریکا افشا شده، بر اساس اسناد رسمی منتشر شده در آمریکا صورت گرفته است.

این سازمان بین‌المللی، در این بیانیه لحن تندی نسبت به واکنش دفتر نخست وزیری اقلیم کردستان عراق بکار برده و تاکید کرده متهم کردن زاک کوپلین به داشتن رابطه با یک فعال مدنی ضد فساد در اقلیم کردستان برای انحراف توجه افکار عمومی به گزارش خبرنگار امریکن پراسپکت بوده و سواستفاده از قدرت توسط نخست وزیر اقلیم کردستان عراق محسوب می‌شود.

این سازمان که تحت عنوان پروژه مسئولیت پذیرکردن دولتها نیز فعالیت می کند، تاکید کرده است نخست وزیر اقلیم کردستان باید به جای متهم کردن خبرنگاران و فعالان، باید به اصل موضوع مورد تحقیق می پرداخت.

سازمان بین‌المللی حمایت از سوت زنان، ضمن محکوم کردن مورد حمله قرار گرفتن سوت زنان، خبرنگاران و فعالان مدنی در اقلیم کردستان عراق، بر صحیح بودن گزارش خبرنگار مزبور و حمایت از او تاکید کرده است.

کد خبر 23020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha