چهار بانده کردن محور تمرچین دو سال دیگر تکمیل می شود

سرویس آذربايجان غربى- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای چهار خطه کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیش بینی شده است و حداکثر تا سال ۱۴۰۲ در نظر داریم این محور به بهره برداری برسانیم.

به گزارش کردپرس، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر افزود: برنامه های اساسی ما افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین است که از سه راهی حیدرآباد در کریدور غرب کشور شروع و پس از عبور از نقده و پیرانشهر به تمرچین ختم می شود.

او ادامه داد: طول این محور ۷۰ کیلومتر است و برای افزایش ظرفیت های حمل و نقلی و ترانزیت اقتصادی چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی اظهار کرد: در این ۷۰ کیلومتر ۴ پیمانکار در بخش فعالیت اجرایی دارند و امیدواریم با سرعت بخشی به روند کار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ کیلومتر را بصورت چهار خطه آماده کنیم. مابقی را نیز تا حداکثر تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهار خطه کردن این ۷۰ کیلومتر پیش بینی شده که از منابع بودجه ای در پیوست بودجه که به عنوان قانون مصوب شده و سایر منابع از جمله ماده ۵۶ درصدد تامین آن هستیم.

مسیر تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور را شامل می‌شود

کد خبر 22989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha