حجم  بافت های  تجاری  کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد

سرویس کرمانشاه _ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: تقاضای مجوز کاربری تجاری برای احداث مغازه‌ها و سوپرمارکت های کوچک و ... ، حدود ۹۰ درصد پرونده‌های مطرح شده در ماده ۵ را تشکیل می دهد که در کلانشهرها دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش کرد پرس، منوچهر فخری در نشست کمیسیون ماده ۵ که با حضور مدیران دستگاه‌ های مختلف برگزار شد؛ از حجم بالای تقاضا برای دریافت مجوزهای تجاری در کلانشهر کرمانشاه، انتقاد کرد و گفت: این حجم زیاد از بافت تجاری توجیه اقتصادی ندارد و موجب شکل‌گیری مشاغل مزاحم و ترافیک در محلات می شود.

فخری ادامه داد: در کلانشهرها سال‌هاست ایجاد سوپرمارکت های کوچک منسوخ شده و در هر شهرک و یا محله یک مجموعه تجاری، تفریحی و خدماتی دایر می شود که شهروندان علاوه بر خرید کالاهای مورد نیاز، می‌توانند از امکانات تفریحی و خدماتی متنوع و گسترده‌ای هم استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر این حجم بسیاری از نیازهای خانواده‌ها از طریق خرید آنلاین و اینترنتی تهیه می شود‌.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش بر ضرورت حضور مدیران ادارات در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ تاکید کرد و گفت: این کمیسیون برای مسائل مهم حوزه شهری تصمیم گیری می کند و حضور مدیر ادارات و سازمان‌های عضو کاملا ضروری است.

در این نشست درخواست‌ها و مواردی از سوی شهرداری شهرستان های روانسر، سرپل ذهاب، هرسین، سنقر و کرمانشاه در حوزه ساخت و ساز مطرح و تصمیم گیری شد‌.

کد خبر 22718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha