ممکن است حملات تروریستی در مناطق مورد مناقشه، در راستای اهداف جریانات خاص باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف نصر تأکید کرد: دلیل وقوع حملات و اقدامات ضد امنیتی از مناطق مورد مناقشه، نبود فعالیت اطلاعاتی و ضعف در زمینه بررسی وضعیت امنیتی این مناطق یا وجود اهداف دیگری برای ایجاد ناامنی در این مناطق در راستای اهداف جریانات خاص است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عقل الردینی" در این باره گفت: مناطق مورد مناقشه، یا مناطق مورد اشاره در اصل 140 قانون اساسی عراق در دوره نخست وزیری حیدر عبادی، از نظر مدیریت مسائل امنیتی دچار تغییرات مهمی شدند و پس از آنکه سالها تحت کنترل نیروهای پیشمرگ بودند به مناطق تحت مدیریت دولت فدرال ملحق شدند.

الردینی افزود: مناطق مورد مناقشه، به ویژه در استان دیالی اخیرا، شاهد اقدامات ضد امنیتی بوده است و این امر، به ویژه پس از کشته شدن شماری از شهروندان در حملات تروریستی اخیر، به طور جدی نگران کننده است.

عضو ارشد ائتلاف نصر افزود: دلیل این وضعیت، نبود فعالیت اطلاعاتی و ضعف در زمینه بررسی وضعیت امنیتی این مناطق یا وجود اهداف دیگری برای ایجاد ناامنی در این مناطق در راستای اهداف برخی جریانات خاص است.

عقل الردینی تصریح کرد: ثبات و امنیت در سراسر عراق از جمله استان دیالی فارغ از شمول یا عدم شمول آن در اصل 140 از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به اقدامات ضد امنیتی که منجر به ریخته شدن خون شهروندان از جریانات مختلف می شود پایان داد.

کد خبر 22581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha