تصفیه خانه جوانرود به زودی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد

سرویس کرمانشاه _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش کردپرس، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن بیان این خبر گفت: ادغام شرکت های آبفا شهری و روستایی در سال گذشته، خشکسالی و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای شرکت آب و فاضلاب استان به همراه داشت و سال بسیار سختی را به لحاظ تامین آب شرب پایدار برای همکاران ما رقم زد.

کاکاوند تصریح کرد: با وجود کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته در شهرستان جوانرود با کمترین چالش مواجه بودیم، البته فرایند اجرای پروژه های آب و فاضلاب زمان بر است و نیازمند اعتبار، امسال ۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان جوانرود لحاظ شده است که بخشی از آن تخصیص یافت، که همین امر حرکتی مثبت را در حوزه آب روستایی شهرستان به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از وجود مشکلاتی در حوزه آب شرب شهر خبر داد و افزود: از همکاران آب منطقه ای قول گرفته ایم که تا دهه مبارک فجر امسال آب چاه تم تم را در مدار بهره برداری قرار دهیم با محقق شدن این وعده مشکل آب شرب شهر جوانرود منهای مسکن های جدید طرح هزار واحدی مسکن که قرار است در آینده ساخته شود، برطرف خواهد شد و برای آبرسانی به این مساکن نیز به اعتبار نیاز داریم برنامه ما برای تامین بلند مدت آب شرب شهر از چشمه قلانی است که آب جوانرود، شاهو و چند روستا آن را تامین خواهد نمود.

وی افزود: در حوزه آب روستایی هر چند تاخیراتی وجود دارد اما با همت همکاران نگرانی زیادی در این مورد نداریم.

این مقام مسئول از نیاز شرکت آبفا به ۱۰ دستگاه تانکر آبرسان سیار خبر داد و خاطر نشان ساخت: شرکت آبفا استان به علت کمبود تانکرهای آبرسان در بخش آبرسانی سیار با مشکلاتی روبرو است و چنانچه بتوان ۱۰ دستگاه تانکر سیار را خریداری نمود مشکلات این حوزه تا حدودی برطرف خواهد شد. به همین دلیل در راستای رفع این مشکل خرید پنج دستگاه تانکر آبرسان جدید را در دستور کار داریم که هزینه خرید آن ها نیز از محل اعتبارات آبرسانی سیار در نظر گرفته شده است.

کاکاوند اظهار کرد: در بحث تصفیه خانه فاضلاب شهر بجز موضوع اعتباری بحث قراردادی و حقوقی مطرح بود که بسیار پیگیری کردیم و این موضوع در شورای فنی استان تصویب شد و بحثی حقوقی و قرار دادی مرتفع گردید.

وی ادامه داد: موضوع باقی مانده مبحث اعتبارات است که پیشنهاد ما آغاز پروژه در اواخر سال است تا اعتبارات سال آینده نیز به پروژه اختصاص پیدا کند و در مجموع بتوان تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ این پروژه را به بهره برداری رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان گفت: عدم پرداخت قبوض آب بها مشکلاتی را برای شرکت به همراه دارد انتظار ما از ادارات و نهادهای دولتی و مشترکین این است که با پرداخت به موقع آب بها همکاران ما را در راستای ارائه خدمات مطلوب و پایدار یاری نمایند.

کد خبر 22310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha