حمله مجدد ارتش ترکیه به اقلیم کردستان به بهانه مقابله با پ.ک.ک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت دفاع ترکیه از حمله به مناطق مرزی اقلیم کردستان به بهانه مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان "پ.ک.ک" خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور یک زاغه مهمات در یک کوه متعلق به "پ ک ک" را در شمال عراق منهدم و یک انبار بزرگ اسلحه و مهمات را کشف و ضبط کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که نیروهای امنیتی ترکیه به زاغه مهمات اعضای ارشد پ.ک.ک در منطقه "بیسور" یورش بردند و مواد منفجره و سلاح از جمله مسلسل‌های "ام-۱۶" را کشف و ضبط کردند.

در میان تسلیحات کشف شده مسلسل‌های ضد هوایی، نارنجک انداز، مهمات ضد زره و یک راکت انداز "آر پی جی ۷"، کشف و ضبط شد.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (پارتی) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه با ورود به روستاهای خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت نیروهای ترکیه که در روستاهای تخلیه شده، شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

"هاوکار جاف" کارشناس و تحلیلگر امنیتی کُرد چند روز پیش نیز، از وجود اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در کلیه شهرهای منطقه کردستان خبر داد.

وی گفت: پیشتر، فعالیت اطلاعاتی ترکیه محدود به اربیل و دهوک بود، اما در حال حاضر به سلیمانیه نیز رسیده است و ترور رهبران و فعالان کرد را آغاز کرده است.

جاف افزود که دستگاه اطلاعاتی ترکیه در پوشش سازمان‌ها و شرکت‌ها وارد سلیمانیه شده است. امری که موجب تسهیل کار آن با احزاب و شخصیت‌های سیاسی فعال در منطقه کردستان در راستای اهداف و منافع مشترک با ترکیه می‌شود.

کد خبر 22244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha