مزار «خانه‌بگ داجیوند» شاعر متقدم هلیلانی مرمت می شود

سرویس ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سفر به هلیلان در راستای برنامه های هفته کتاب و بازدید از مزار «خانه‌بگ داجیوند»، شاعر متقدم و پیشکسوت شهرستان هلیلان از تلاش برای مرمت مزار این شاعر کردی سرا و برگزاری یادواره ای در شأن وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران خودآموز اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود تا مراسم پاسداشتی در حد شان و جایگاه این شاعر بومی‌سرای منطقه برگزار کنیم و با همکاری دستگاه‌های مختلف، فرمانداری شهرستان و... مزار وی به نحو شایسته‌ای مرمت شود.

گفت: مفاخر فرهنگی، لنگرگاه هویتی هر منطقه هستند که وجود و بزرگداشت آنان می‌تواند بر غنای فرهنگی و هویت‌سازی برای جوانان و نسل‌های آینده بیافزاید.

خودآموز جایگاه شعر و ادبیات شفاهی را در شهرستان هلیلان، رفیع و قابل اعتنا دانست و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود تا مراسم پاسداشتی در حد شان و جایگاه این شاعر بومی‌سرای منطقه برگزار کنیم و با همکاری دستگاه‌های مختلف، فرمانداری شهرستان و... مزار ایشان به نحو شایسته‌ای مرمت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: مشارکت و احساس دغدغه و مطالبه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در رسیدن به خواسته‌های این شهرستان و پوشش کاستی‌های زیرساختی فرهنگی و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی هنری، تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: کنگره سه شهید استان ایلام فرصتی است که بتوانیم با تولید آثار مختلف شاهد وسیع‌تر شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان هلیلان و استان باشیم.

در ادامه یکی از شاعران بومی، ابیاتی از «خانه‌بگ داجیوند» برای حاضران قرائت کرد.

کد خبر 21602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha