مسعود بارزانی خطاب به بافل طالبانی: هنوز همه مشکلات داخلی در اتحادیه میهنی را حل نکرده اید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) در دیدار با رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی (یکیتی) گفت که وی هنوز موفق به حل همه مشکلات داخلی در یکیتی نشده و باید پس از حل این مشکلات، بر سر دیگر مسائل با پارتی وارد گفتگو شود.

به گزارش کردپرس، روز گذشته دیداری در منطقه پیرمام شهر اربیل میان مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) و بافل جلال طالبانی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی (یکیتی) برگزار شد.

سایت خبری درو میدیا درباره این دیدار به نقل از برخی منابع آگاه در دو حزب گزارش داد که این دیدار بنا به درخواست بافل طالبانی صورت گرفته و وی پیش از این دیدار طی نشستی با کمیته اجرایی دفتر سیاسی حزب خود، اهداف دیدار با بارزانی را بررسی کرده است.

بنا به این گزارش مسعود بارزانی این دیدار را به عنوان دیداری شخصی انجام داده و به عنوان رهبر پارتی با طالبانی دیدار نکرده درباره بسیاری از مسائلی که از سوی طالبانی مطرح شده اعلام کرده که دفتر سیاسی حزب دمکرات باید در این بارە تصمیم گیری کند.

از جمله بافل طالبانی موضوع تصدی منصب استانداری کرکوک را مطرح ساخته و تاکید کرده که این منصب سهم اتحادیه میهنی است و باید یکیتی این منصب را در اختیار داشته باشد و در مقابل بارزانی اعلام کرده که اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات هم این منصب را متعلق به پارتی می دانند و با در نظر گرفتن جایگاه حزب دمکرات در سطح اقلیم کردستان و عراق نیز باید این منصب سهم پارتی باشد.

همچنین اعلام شده که موضوع تصدی منصب ریاست جمهوری عراق نیز در این دیدار مورد بحث و رایزنی قرار گرفته و بارزانی اعلام کرده این موضوع باید در نشست میان دفتر سیاسی اتحادیه میهنی و حزب دمکرات نهایی شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

در گزارش درو میدیا آمده که طالبانی از بارزانی درخواست کرده به عنوان یک بزرگتر و عمو، وضعیت حساس و شکننده کنونی در اتحادیه میهنی را در نظر گرفته و به این حزب کمک کند که دوباره روی پای خود بایستد و بارزانی نیز در پاسخ به وی گفته که شما هنوز مشکلات داخلی خود را به صورت کامل حل نکرده اید و آن ها را حل نشده رها کرده اید، باید ابتدا مشکلات داخلی را حل فصل کنید و سپس با یکدیگر وارد گفتگو شویم.

بنا به این گزارش بارزانی و طالبانی توافق کرده اند در بغداد متحد و هماهنگ باشند و در این چارچوب هیئتی عالی از دو طرف برای گفتگوهای پیش از رفتن به بغداد تشکیل شود.

قرار است ریاست این هیئت عالی بر عهده نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به عنوان معاون رهبر پارتی و بافل طالبانی باشد و طی هفته آتی گفتگوهای خود را درباره مسائل ذیل آغاز کند:

  • تنش زدایی و بهبود روابط میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات
  • توافق بر سر تشکیل هیئت مشترکی به منظور اعزام به بغداد و اقدام در جهت اتحاد میان کردها در بغداد
  • گفتگو درباره موضوع مناصب ریاست جمهوری عراق و استانداری کرکوک و دیگر مناصب سهم کردها در دولت جدید عراق
  • ساماندهی دولت اقلیم کردستان و به روزآوری سیستم مدیریتی آن

کد خبر 21355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha