۵ روستا در شهرستان چوار گازدار شدند

سرویس ایلام - مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام در جمع خبرنگاران از گاز‌دار شدن ۵ روستای شهرستان چوار چوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عباس شمس اللهی گفت: در آئین افتتاح و بهره‌برداری گازرسانی به ۵ روستای شهرستان چوار افزود: این روستاها شامل بان‌خشک، برجعلی، بانکلولی، طاق‌تاوی و بان‌زیارت هستند که در مجموع بیش از ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه از ۵۱ روستای شهرستان چوار، تا‌کنون ۴۶ روستا گاز‌دار شده و عملیات اجرایی گاز‌رسانی به ۳ روستای دیگر در دست اقدام است، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال مابقی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی شهرستان به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای نوار مرزی استان یکی از اولویت‌های این شرکت است، عنوان کرد: برای گازرسانی به این ۵ روستا بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده‌است.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: صعب العبور بودن و توپوگرافی سخت مناطق کوهستانی باعث کندی در اجرای عملیات گازرسانی شده‌بود که خوشبختانه با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز و پیمانکاران مجری، این مهم محقق شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا در مناطق مختلف استان گازدار شده‌است، افزود: شرکت گاز استان برنامه‌های مختلفی برای گازدار شدن مناطق مختلف روستایی باقیمانده استان در دست اقدام دارد که در صورت تاُمین اعتبار ریالی از سوی شرکت ملّی گاز ایران، اجرایی خواهند شد.

وی همچنین از ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز در مناطق شهری و ۹۷ درصدی در حوزه روستایی استان خبر داد.

کد خبر 21103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha