۴۰ هزار نفر از شهروندان مهابادی هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند!

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: هم اکنون بالای ۴۰ هزار نفر از شهروندان مهابادی نسبت به دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا اقدام نکردند و برای سلامتی جامعه و دیگر افراد تهدید آمیز هستند.

به گزارش کردپرس، به نقل از فرمانداری مهاباد؛ عارف خدرلو در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان مهاباد افزود: روسای ادارت لیست کارمندان واکسن زده و واکسن نزده را برای آمارگیری درصد واکسیناسیون آماده و باید از طریق شبکه بهداشت و درمان به فرمانداری ارایه کنند.

او ادامه داد: اتاق اصناف هم بازرسی و آمارگیری میزان واکسیناسیون در بازارچه ها، تاناکورا و مراکز تجاری را تهیه و برای اعمال محدودیت برای افرادی که از تزریق واکسن خودداری کرده، آن را در اختیار داشته باشند.

خدرلو با تاکید براینکه شهروندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: تمام امکانات و توان بخش های دولتی و خصوصی باید در اختیار طرح واکسیناسیون سراسری کووید-۱۹ قرار گیرد و تا ایمنی نسبی در سطح جامعه ایجاد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم این را جلسه گفت: تاکنون بیش از ۲۵۲ هزار دُز انواع واکسن داخلی و خارجی به افراد واجد شرایط دریافت واکسن از همه گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

بها الدین حسینی ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵۲ هزار نفر از واجدان شرایط، دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز دُز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دُز اول تزریق کرده اند.

او بیان کرد: ۳۵.۵ درصد جامعه هدف ۱۲ تا ۱۷ سال مهاباد دز نخست و ۶۷ درصد هم هر ۲ دز را دریافت و برای افراد بالای ۱۸ سال هم ۸۰ درصد دز نخست و ۶۸ درصد هم هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 20656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha