آمار میزان فوتی ها با واکسیناسیون کاهش پیدا کرده است

سرویس کرمانشاه _ هوشنگ بازوند با اشاره به تاثير ترزيق واكسن در كاهش مرگ و ميرها ادامه داد: امكان دارد كساني كه واكسن زده اند دوباره دچار كرونا شوند اما مرگ و ميرها با ترزيق واكسن بسيار كاهش پيدا كرده كه اين خود دليلي براي توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ با اشاره به سير نزولي بيماري كرونا در استان كرمانشاه بيان کرد: خوشبختانه هفته گذشته روند سير نزولي كرونا در استان ادامه داشت و همچنين روند ترخيص ها از ورودي ها در بيمارستان ها بيشتر بود كه اين موضوع نشان از توجه به رعايت پروتكل هاي بهداشتي دارد اما براي اينكه وارد پيك ششم نشويم اين رعايت ها و توجهات بايد بيشتر شود.

مقام عالي استان تصريح كرد: بعضي از استان ها در آستانه ورود به پيك ششم هستند لذا براي اينكه ما هم وارد اين پيك نشويم بايد عادي انگاري ها را كاهش دهيم.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه در حال حاضر بحث قرنطينه و محدويت هوشمند مطرح است، گفت: بايد به سمت محدويت هوشمند در استان حركت كنيم و مردم نبايد نسبت به بيماري كرونا ساده انگاري و عادي انگاري داشته باشند و همچنين توجه به ترزيق واكسن نيز موضوعي بيسار مهم و الزامي است.

بازوند افزود: عليرغم اينكه روزانه امكانات كافي براي ترزيق 100 هزار واكسن در استان وجود دارد اما حدود 20 هزار دوز واكسن ترزيق مي شود لذا ضروري است كه مردم به هيچ عنوان تحت تاثير بعضي از شایعات، قرار نگيرند زيرا توجه به رعايت پروتكل هاي بهداشتي و گسترش واکسیناسیون و همچنين كاهش عادي انگاري از موضوعات بسيار مهم براي جلوگيري از افزايش روند ابتلاء به بيماري كرونا است.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه در حال حاضر موضوع محدويت هوشمند مطرح است اگر كسي از ترزيق واكسن امتتاع كند، ممكن است در آينده از برخورداري بعضي از خدمات محروم شود.

وي در پايان گفت: در هفته گذشته 4 شهر استان كرمانشاه قرمز بود كه خوشبختانه در حال حاضر تنها يك شهرستان در استان قرمز است اما بايد همچنان به رعايت پروتكل هاي بهداشتي، ترزيق واكسن و كاهش ساده انگاري توجه ويژه داشته باشيم.

کد خبر 20649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha