استاندار کردستان: بر سر غذای مردم در مقابل سودجویان عقب نشینی نمی کنیم! / ابرازنگرانی از کمبود گوشت قرمز در 6 ماه آینده

سرویس کردستان- استاندار کردستان با بیان اینکه عرضه گوشت گوساله و گوسفندی درجه یک باقیمت ۱۵۰ و ۱۳۰ هزار تومان به قصابی ها و واحدهای صنفی را کاری مهم است، گفت: بر سر منافع و غذای مردم در مقابل سودجویان عقب نشینی نمی کنیم!

به گزارش کُرد پرس بر اساس خبری که پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، روی خروجی خود قرار داده است، بهمن مرادنیا در جلسه کارگروە تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکە خوشبختانە در دوران تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور هموارە در تامین کالاهای اساسی در استان کمبودی حاصل نشد، گفت: شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام همە تلاش خود را بکار ببندند کە استان در تامین و ذخیرە و کالاهای اساسی مشکلی نداشتە باشد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ها و آمار موجود در شش ماهه اول سال کشتار دام در استان به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود: نگرانی از این بابت است که در ماههای پایانی سال با کمبود گوشت قرمز مواجه شویم، پس لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به قاچاق مرغ از استان به دیگر شهرها و استان ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۷۵ تن مرغ در کشتارگاه های استان کشتار می شود و به صورت متعادل مصرف روزانه مرغ استان ۴۵ تن است که بی گمان بخشی از آن مربوط به قاچاق است.

استاندار کردستان به وجود دو کشتارگاه مرغ که خارج از شبکه مرغ را عرضه می کنند و به قانون تمکین نمی کنند اشاره کرد و گفت: لازم است با این دو کشتارگاه اتمام حجت شود و اگر روش خود را اصلاح نکردند بدون تعارف بسته خواهند شد.

مرادنیا گفت: مابر سر منافع و غذای مردم در قبال سودجویان عقب نشینی نمی کنیم و همه افراد و شبکه دخیل در تولید و توزیع گوشت مرغ باید به سود متعارف و قانونی خود رضایت دهند.

‌وی در ادامه اقدام شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه گوشت گوساله و گوسفندی درجه یک باقیمت ۱۵۰ و ۱۳۰ هزار تومان به قصابی ها و واحدهای صنفی را کاری مهم توصیف کرد و گفت: عرضه گوشت به قصابی ها و فروشگاه های بزرگ بااین قیمت سبب می شود که سود واسطه ها در این میان حذف شود که به نفع مصرف کننده است.

کد خبر 20167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha