یکی از رهبران جنبش حقوق در عراق: مصطفی کاظمی به دنبال نخست‌وزیری مجدد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - حزب تازه تأسیس موسوم به "جنبش حقوق" در عراق از تلاش مصطفی کاظمی برای فراهم شدن فرصت به منظور تصدی مجدد نخست‌وزیری در این کشور خبر داد و مدعی شد که اکثر گروه‌‌های سیاسی ملی مخالف نخست‌وزیری مجدد او هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد، "عباس عرداوی" از رهبران جریان سیاسی تازه‌تأسیس جنبش حقوق گفت که اکثر گرو‌ه‌های سیاسی ملی و همچنین "چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه" (الاطار التنسیقی) مخالف بازگشت شخصیت‌های سابق برای تصدی پست‌های رؤسای قوای سه‌گانه عراق و در نتیجه نخست‌وزیری مجدد مصطفی کاظمی هستند.

عرداوی در جمع خبرنگاران گفت: هزاران شکایت و تخلف در فرایند رأی‌گیری در انتخابات اخیر چه در سطح الکترونیکی و چه به صورت مستقیم ثبت شده است و کاظمی و عوامل آن در این پرونده دخالت دارند.

این شخصیت جنبش حقوق که حزب متبوعش بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات اخیر، یک کرسی پارلمانی کسب کرده، در ادامه گفت: کاظمی تلاش دارد تا فرصتی برای نخست‌وزیری مجدد خود ایجاد کند اما این امر از سوی اغلب نیروهای ملی مردود است و آن‌ها مخالف بازگشت مجدد او به قدرت هستند.

این در حالی است که ناظران سیاسی نیز تایید می‌کنند که در کنار نام هایی مانند "فائق زیدان" (۵۴ ساله) رئیس شورای عالی قضایی، "قاسم اعرجی" مشاور فعلی امنیت ملی، "محمد شیاع سودانی" از رهبران حزب دعوه، "جعفر صدر" سفیر عراق در لندن و پسر عموی سید مقتدی صدر و "نصار الربیعی" رئیس شورای سیاسی جریان صدر، هنوز نام مصطفی کاظمی نخست‌وزیر کنونی برای ریاست دستگاه اجرایی عراق مطرح است.

کد خبر 19798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha