مشکل انتقال آب گاوشان به کرمانشاه باید برطرف شود

سرویس کرمانشاه _ محمد رشیدی گفت: انتظار میرود تا پایان دهه فجر امسال مشکل انتقال آب گاوشان به کرمانشاه برطرف گردیده و از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

بخ گزارش کردپرس؛ محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، گفت: راه اندازی این تصفیه خانه بسیار ضروری و همچنین مانع ورود فاضلاب به رودخانه قره سو شده و می تواند حیات دوباره این رودخانه را برگرداند.

عضو هیات رییسه مجلس بر رفع مشکلات شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه هم تاکید کرد و افزود: شبکه فاضلاب کرمانشاه با مشکلات عدیده ای مواجه هست و نیاز است هرچه سریعتر با پیگیری اعتبارات مناسب رفع شود و در این زمینه در کنار مدیران حوزه آب استان تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رشیدی به مشکلات کم آبی در برخی روستاهای استان وانتقال آب سدگاوشان هم اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های فراوان سال گذشته در کمیسیون تلفیق، بودجه‌ای تقریبا ۸۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه آب روستایی و همچنین بودجه ی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات مسیر انتقال آب از سد گاووشان به شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که انتظار میرود تا پایان دهه فجر امسال مشکل انتقال آب گاوشان به کرمانشاه و آبرسانی به صد روستا در حوزه شهرستان کرمانشاه که دارای مشکل هستند برطرف گردیده و از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

اعتبارات ملی و استانی حوزه آب، میزان بودجه امسال حوزه آب و بررسی درصد تخصیص آن و نیز تنش آبی کرمانشاه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و درباره آن بحث و گفت‌وگو شد.

در پایان این دیدار همچنین مقرر شد، مدیران شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان همراه با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، دیدارهایی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشته و در زمینه بهبود و ارتقا میزان تخصیص بودجه استان در حوزه آب رایزنی هایی داشته باشند.

کد خبر 19668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha