۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
ایلام همچنان رکوردار  گرانی

سرویس ایلام - استان ایلام همچنان در تمام رده های نرخ تورم اعم از خانوارهای شهری و روستایی بالاترین رتبه را با اختلاف به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استان ایلام همچنان در شاخصه های تورم دارای رتبه های نخست کشور است و مردم این استان کم برخوردار همچنان با بیشترین گرانی زندگی می کنند.

بنا به جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵.٨ درصد رسید. در شهریور ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٣۵١.١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٩ درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴١.٣ درصد) است.

خانوارهای شهری اما رقم بی سابقه ای از گرانی را طبق این آمار تجربه کرده اند. در حالی که در شهریور ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٣۴٧.۵ رسید، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵٢.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۱.۳درصد) است.

در خصوص تجربه گرانی و تورم خانوارهای روستایی استان ایلام، وضع از این هم بدتر است؛ نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۵.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (۴۳.۲درصد) است.

کد خبر 18201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha