انتقاد فرمانده سپاه ایلام از تزریق قطره چکانی اعتبارات اربعین

سرویس ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در نشست خبری با رسانه های حاضر در پایانه مرزی مهران از تزریق قطره چکانی اعتبارات اربعین انتقاد کرد و پیشنهاداتی کاربردی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار جمال شاکرمی گفت: اعتبارات اربعین برای استان ایلام به صورت قطره چکانی تزریق می شود و سند تحول اربعین در حد کاغذ و مصوبه باقی مانده و زیرساخت های حوزه اربعین ایلام نیاز مبرم به تزریق اعتبار و نگاه ویژه مسئولان دارد.

او گفت: زیرساخت های مرز مهران باید پاسخگوی پذیرش حداقل بین هشت تا ۱۰ میلیون نفر زائر باشد در حالی که ظرفیت ها و زیرساخت های شهر و پایانه مهران از کمترین امکانات و تجهیزات برخوردار است که در شان این پایانه و اربعین نیست.

سردار شاکرمی تصریح کرد: مسیرهای دسترسی، ترابری، سرویس های بهداشتی، اسکان، ساختمان برای بهداری و درمان، هتل و موارد دیگر از موارد مهمی است که توسعه آنها باید توسط مسئولان پیگیری شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: استان ایلام محل تلاقی اربعین و کاروان های راهیان نور است اما زیرساخت های مناسب و در خور شان زائران ندارد و می طلبد تمام ادارات مرتبط با موضوع اربعین از جمله راه و شهرسازی یا دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارتخانه های متبوع خود سعی در اخذ اعتبارات گسترده کنند.

وی ایجاد مجموعه ها و مجتمع های رفاهی مختص زائران را یک ضرورت مهم دانست و از دستگاه هایی که دارای زمین های بلااستفاده در مسیر پایانه مرزی هستند، خواست این اراضی را در خدمت ستاد اربعین برای احداث مجتمع های مورد نیاز زائران قرار دهند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: به عنوان مثال احداث یک ساختمان دائمی به عنوان بیمارستان و درمانگاه در پایانه مرزی مهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که هرسال بیمارستان های صحرایی از استان های مختلف در مرز مستقر می شوند در حالی که با احداث یک بیمارستان دائمی دیگر نیازی به دایر کردن بیمارستان صحرایی نیست چرا که بیمارستان صحرایی برای حوادث طبیعی غیرمترقبه و ناگهانی است.

وی افزود: اربعین یک فرصت و نعمت از جانب امام حسین (ع) به استان محسوب می شود که باید از محل این فرصت مغتنم زیرساخت های ایلام افزایش یابد.

کد خبر 18187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha