انجام ۵۶۸ مورد عملیات امداد و نجات در ایلام توسط آتش نشانی

سرویس ایلام - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام به مناسبت روز اتش نشانی و ایمنی به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نصرت‌الله لطفی اظهار داشت: در شش ماهه اول سالجاری ۳۲٠مورد عملیات اطفا و حریق، ۵۶۸ مورد عملیات امداد و نجات، ۱۱۵ مورد مارگیری، ۲٠ مورد آتش سوزی و ۱۵۸ مورد دستورالعمل ایمنی برای پروانه های ساختمانی صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ دستگاه خودرو اطفاء حریق و امداد نجات سبک و سنگین در سه ایستگاه آتش نشانی سطح شهر ایلام در راستای خدمات رسانی به مردم فعال است.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: طی شهریور ماه سال جاری در مجموع ۱۲۱ عملیات امداد و نجات در شهر ایلام انجام شده که در این راستا ۱۲۱نفر نجات یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۹۸ مورد حادثه در سطح شهر ایلام رخ داده که از این تعداد ۶۱ مورد مربوط به آتش سوزی منزل، مسکونی و خودرها بوده است.

لطفی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی ایلام نیازمند نردبان هیدرولیکی است، اظهار داشت: تا با توجه به افزایش ارتفاع ساختمان ها و انبوه سازی های شهر ایلام نردبان هیدرولیک ۳۲ متری از تجهیزات مورد نیاز و ضروری این سازمان است.

وی تصریح کرد: این نردبان مجهز به سیستم اطفا بوده و اگر آتش سوزی در طبقات بالای ساختمانی رخ دهد آب از ماشین آتش نشانی به بالای نردبان فرستاده شده و کار اطفا حریق و امداد و نجات افراد گرفتار در حریق ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام عنوان کرد: روزانه حدود ۳٠٠ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ انشانی گرفته می شود که از این تعداد تماس ده مورد مزاحم می باشند.

لطفی در ادامه از بکارکیری بانوان اتش نشان در سازمان اتشنشانی و خدمات ایمنی ایلام خبر داد و گفت: در این راستا رایزنی های لازم انجام و در صورت موافقت این امر مهم اجرایی می شود.

کد خبر 18161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha