تزریق روزانه واکسن کرونا در آذربایجان غربی به ١٠٠ هزار دز می رسد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی گفت: دیروز 53 هزار واکسن در استان تزریق شد و با برنامه ریزی انجام شده به 100 هزار واکسن در روز خواهیم رسید و از نظر سنی تا متولدین 1368 می توانند واکسن دریافت کنند .

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده امروز در یک گفت و گوی رادیویی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان گفت : در شهرهای زیر 20 هزار جمعیت بدون ثبت نام در سایت salamat.gov.ir می توانند در مراکز شهری و روستایی واکسن خود را دریافت کنند.

او افزود: دیروز 53 هزار واکسن در استان تزریق شد و با برنامه ریزی انجام شده به 100 هزار واکسن در روز خواهیم رسید و از نظر سنی تا متولدین 1368 می توانند واکسن دریافت کنند. همچنین در شهرستانهای سردشت و پیرانشهر افراد بالای 18 سال واکسینه می شوند .

دکتر آقازاده در خصوص واکسیناسیون دانشجویان بیان کرد : دانشجویان عزیز بعد از ثبت نام در سایت salamat.gov.ir می توانند در دانشگاههای متولی واکسیناسیون از جمله دانشگاه ارومیه، آزاد، پیام نور،صنعتی و آذرآبادگان واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: واکسن برکت به محض دریافت با اولویت دوز دوم تزریق خواهد شد و واکسن آسترازنکا به تعداد ٢٣ هزار دوز و سینوفارم به تعداد ١٥٠ هزار دوز دریافت شده که دوز اول و دوم تزریق می شود.

او در مورد دوز دوم افرادی که اسپوتنیک دریافت کرده اند اظهار داشت: به علت نبود واکسن اسپوتینیک، این افراد می توانند برای دوز دوم واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

دکتر آقازاده در خصوص فاصله زمانی بین دو دوز تاکید کرد: تاخیر در زمان دریافت دوز دوم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

کد خبر 17024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha