4 کودک به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند

سرویس کردستان - رئیس بیمارستان بعثت سنندج گفت: متاسفانه در پیک پنجم کرونا، کودکان نیز از ابتلا به این ویروس در امان نماندند و در حال حاضر 4 کودک در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند.

به گزارش کُرد پرس، برهان مرادویسی از بستری شدن 41 کودک مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری تا کنون در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: تعداد بستری شدگان به دلیل مبتلا شدن به کرونا در استان کردستان هر روز بیشتر می شود و در موج پنجم کودکان و نوجوانان را هم درگیر کرده است.

وی افزود: اگر چه بارها هشدارهای زیادی راجع به مصون نبودن کودکان و اطفال از کرونا، از سوی پزشکان و مسئولان در رسانه ها به گوش رسیده، اما هنوز برخی از والدین نسبت به هشدارها حساس نبوده و با نادیده گرفتن آن به بازی کودکان خود در شرایط کرونایی بیشتر اهمیت می دهند.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج ادامه داد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند و این در حالی است که ویروس کرونا می‌تواند تمام گروه‌های سنی از نوزاد یک روزه تا سالمند را مورد آسیب جدی قرار دهد.

مرادویسی یادآور شد: آمارها نشان می دهد که نسخه‌های قبلی ویروس کرونا در قبال کودکان میزان سرایت‌پذیری کم‌تری داشتند، در حالی که جهش دلتا به طور جدی کودکان را مورد هجمه و آسیب قرار می‌دهد و بر همین اساس والدین باید به علائم کرونا در کودکان خود حساس باشند و با شناسایی به موقع نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا دلتا سرایت پذیری و قدرت تهاجم بالایی دارد و کودکان و اطفال را هم درگیر می کند، بیان کرد: سوش غالب استان در حال حاضر «دلتا» است که علاوه بر علایم قبلی کرونا، ابتدا علایم سرماخوردگی را بروز می دهد و افراد باید با مشاهده علایمی از جمله گلو درد، تب و آبریزش بینی بلافاصله به دکتر مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را همچنان لازمه مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه شاید برای برخی رعایت پروتکل های بهداشتی سخت باشد اما حتما باید به کودکان و اطفال هم آموزش داده شود.

کد خبر 16649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha