متن پیشنهادی درخواست مجلس عراق از دولت در واکنش به تجاوزهای آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مجلس نمایندگان عراق تصمیم دارد در واکنش به تجاوزهای اخیر آمریکا، دولت را به اخراج نیروهای خارجی و همچنین شکایت از این کشور مکلف کند.

به گزارش کردپرس، مجلس نمایندگان عراق قرار است در جلسه امروز (یک شنبه) خود چگونگی پاسخ به حمله هوایی بامداد جمعه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد را بررسی کند که در نتیجه آن، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و شماری از همراهان آنها به شهادت رسیدند.

در همین راستا نیز رسانه های عراقی با انتشار متن ذیل در رابطه با آینده نیروهای خارجی در این کشور و شکایت از آمریکا به دلیل تخلفات اخیر خود و نقض مکرر حاکمیت و امنیت عراق، اعلام کردند که قرار است در جلسه امروز مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود:

مجلس نمایندگان عراق در جلسه بیست و هشتم خود از فصل قانونگذاری نخست سال قانونگذاری دوم دوره پارلمانی چهارم که در تاریخ 5 ژانویه 2020 برگزار شد، با تکیه بر احکام مواد 59/دوم، 1 و 109 از قانون اساسی، استناد به وظیفه ملی و نظارتی مجلس به عنوان نماینده ملت عراق با همه طیف های آن، در اهتمام به ایمنی عراق و حاکمیت آن بر خاک و مردم خود و بر اساس اختیارات داده شده به مجلس بر اساس قانون اساسی، تصمیم گرفت مصوبه ذیل را صادر کند.

1- الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده از سوی آن به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در تاریخ //2016 به دلیل پایان عملیات نظامی و جنگی در عراق و حقق پیروزی، دولت عراق همچنین باید برای پایان دادن به حضور هر گونه نیروی خارجی در خاک عراق و جلوگیری از استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی ظرف ... کار کند.

2- فرمانده کل نیروهای مسلح به نمایندگی از دولت عراق باید شمار تکنسین ها و مربیان خارجی مورد نیاز خود و اماکن حضور، وظیفه و مدت قرارداد آنها رو مشخص کند.

3- وزیر خارجه باید به نمایندگی از دولت عراق نزد سازمان ملل متحد و شورای امنیت بین المللی برود و از آمریکا به دلیل ارتکاب تخلفات و موارد نقض خطرناک حاکمیت و امنیت عراق شکایت کند.

4- این مصوبه از زمان تصویب، اجرایی می شود.

کد خبر 161126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha