سفر امانوئل ماکرون به بغداد و اربیل برای نشان دادن تعهد فرانسه نسبت به عراق و کردهاست

سرویس جهان- سث فرانتزمن سفر فردای رئیس جمهور فرانسه به اقلیم کردستان را تلاش این کشور برای نشان دادن حمایت از دولت عراق و اقلیم کردستان دانست.

به گزارش کردپرس، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته برای شرکت در نشست بغداد وارد این شهر شد و قرار است فردا نیز به اقلیم کردستان عراق سفر کرده و با مقامات ارشد اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کند.

این کارشناس مسائل کردها و خاورمیانه با اشاره به تضعیف جایگاه آمریکا در خاورمیانه و احتمال خروج کامل نیروهای این کشور از عراق، ادامه حضور فرانسه در عراقو تعهد آن نسبت به حمایت از بغداد و اربیل را هدف اصلی این سفر دانسته است.

او در یادداشت خود یادآوری کرده است که فرانسه همواره حامی کردها در عراق و سوریه بوده است و سفر او به عراق و اقلیم کردستان می تواند به معنای ادامه حمایت و تعهد این کشور نسبت به عراق و اقلیم کردستان باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین یادآوری کرده است که فرانسه از جمله کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش است که اقدام به آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ کرده است.

او همچنین از ناتالی برودهرست معاون سفیر فرانسه در عراق نقل کرده است که ایجاد رفاه و ثبات در خاورمیانه به حفظ ثبات و حاکمیت عراق بستگی دارد.

کد خبر 16024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha