رهگیری 6 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/قرنطینه خانگی بیش از ۱۳۰۰ نفر در کردستان

سرویس کردستان - مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۸۷ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از لحاظ بیماری کرونا رهگیری شده‌اند.

به گزارش کُرد پرس، حسن محمودی در جمع خبرنگاران، به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی توسط یک هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اکنون با توجه به شرایط بحرانی کرونا غربالگری و مشارکت در واکسیناسیون عمومی اولویت طرح شهید سلیمانی است.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۳۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۳۲۸ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تا کنون ۳۵ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، ادامه داد: یک هزار و ۳۴۲ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

محمودی با بیان اینکه در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه تیم‌های مذکور به ۷ هزار و ۶۲۹ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، یادآور شد: به ۲ هزار و ۵۹۰ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

وی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا، بیان کرد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی توجهی به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی امکان افزایش بیشتر بستری‌ها و مرگ و میر در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد، گفت: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان خطرات بسیار جدی مردم را تهدید می‌کند لذا می‌طلبد با اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات نسبت به قطع زنجیره بیماری اقدامات جدی صورت گیرد‌.

محمودی با تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود، اظهار کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل کنند.

کد خبر 15858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha