مقتدی صدر: عدم استعفای دولت عبدالمهدی، آغاز پایان عراق خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان صدر ضمن درخواست استعفای فوری دولت عراق، عدم استعفای دولت را پایان این کشور برشمرده و نسبت به تبدیل آن به یک سوریه دیگر هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای، آن چه در عراق جریان دارد را یک فتنه کور میان یک دولت فاسد و تظاهرکنندگان ناامید و غیر پایبند به مسالمت آمیز بودن تظاهرات خواند و اعلام کرد که از دخالت در رویدادهای کنونی این کشور خودداری می کند.

صدر در این بیانیه ضمن یادآوری مهلت یک ساله خود به دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کنونی عراق، در رابطه با آن اظهار داشت: فایده نداشت و فایده نخواهد داشت؛ تا زمانی که زنده باشم با آنها نه در حکمرانی و نه در انتخابات مشارکت نخواهم کرد.

رهبر جریان صدر ضمن توصیه به دولت کنونی عراق برای استعفای فوری برای جلوگیری از خونریزی، تصریح کرد: اگر استعفا نداد، این آغاز پایان عراق خواهد بود و نصیحت من به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز نیز به هیچ وجه فایده نخواهد داشت.

صدر در ادامه بیانیه خود نیز ضمن توصیه به معترضان عراقی برای پایبندی به اصول اخلاق عمومی تظاهرات، اعتبار و آبروی آنها را مهم ترین مسئله برشمرد و از آنها درخواست کرد که افراد توهین کننده را مجازات کنند و بی درنگ از محل برگزاری تظاهرات دور سازند.

رهبر جریان صدر ضمن درخواست از دولت عراق برای کناره گیری از قدرت و عدم کمک به آنها برای تبدیل این کشور به یک سوریه دیگر که در آن یک رهبر اضطراری هر آن چه بخواهد انجام دهد و فساد حاکم شود، هشدار داد که عناصر حزب منحله بعث نیز با کمک اشغالگران و مزدوران آن، در کمین تظاهرکنندگان نشسته اند تا آنها را وارد جنگ های فرقه ای کنند.

کد خبر 158537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha