ایمنی کامل در برابر کرونا دو هفته بعد از تزریق دُز دوم ایجاد می‌شود

سرویس کرمانشاه _ رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دو هفته بعد از تزریق دُز دوم ایجاد می‌شود و هر واکسنی که در دسترس است بهترین گزینه برای تزریق است.

به گزارش کردپرس؛ دکتر بیگلری با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ی مصوب ستاد ملی کرونا واکسیناسیون همه افراد بر اساس اولویت‌های سنی و شغلی در حال انجام است.

وی افزود: ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دو هفته بعد از تزریق دُز دوم ایجاد می‌شود و هر واکسنی که در دسترس است بهترین گزینه برای تزریق است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند نسبت به افرادی که واکسن نزده اند از ایمنی بیشتری برخوردارند.

وی افزود: کسانی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند. تا این لحظه تنها راهکار کنترل اپیدمی ویروس کرونا واکسیناسیون است و باید دو سوم جمعیت جهان واکسن را دریافت کنند. ویروس کرونا در حال جهش است و ممکن است افرادی که واکسن نزده اند با جهش‌های بیشتر ویروس ، مهار آن را سخت‌تر کنند.

بیگلری عنوان کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از این ویروس که کمتر از دو سال از به وجود آمدن آن می‌گذرد نیست، اما حتی اگر ویروس حذف نشود با واکسیناسیون می‌توان کاهش چشمگیری در موارد بستری و مرگ و میر‌ها داشت.

وی تاکید کرد: افراد باید پس از دریافت واکسن مایعات زیاد مصرف نمایند و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند.

کد خبر 15198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha