انجام بیش از ۶۰۰۰ هزار تست کرونا/آموزش خود مراقبتی به ۱۰ هزار خانواده کردستانی

سرویس کردستان - مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۸۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا و آثار مثبتی در کنترل این ویروس داشته است.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۸۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست یک هزار و ۴۷۴ نفر مثبت اعلام شده است. مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون ۲۹ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۱۹۳ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان مذکور تاکنون تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۱۱۴ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، ادامه داد: به یک هزار و ۳۰۱ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

محمودی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا، یادآور شد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی توجهی به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی امکان افزایش بستری‌ها و مرگ و میر در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد، بیان کرد: واریانت دلتا می تواند چرخش زیادی داشته باشد و مشاهده می شود که اکثر بستری ها در بیمارستان‌ها، به صورت خانوادگی است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را در راستای قطع زنجیره بیماری و کاهش مبتلایان ضروری برشمرد و گفت: عادی انگاری شهروندان با عدم توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، پذیرایی از مهمانان در اماکن بسته، حضور در رستوران‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نه تنها این شهرستان را از وضعیت قرمز خارج نخواهد کرد بلکه سنندج را با وضعیتی بحرانی تر مواجه می‌کند.

محمودی با تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود، اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل کنند.

وی افزود: افرادی‌که واکسن را دریافت نموده اند حتما ملزم به رعایت استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها و خودداری از تجمعات هستند، چرا که سطح ایمنی ایجاد شده توسط واکسن ها چه نوبت اول و دوم 3 الی 4 هفته است.

کد خبر 15070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha