۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کشف ۶۳ قطعه سکه ساسانی در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از کشف ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی از یک حفارغیرمجاز در شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان شناسایی و دستگیر و تعداد ۶۳ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران ساسانی از متهم کشف و ضبط شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه های مکشوفه از جنس آلیاژ آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.
شنبه‌زاده با قدردانی از فعالیت و تلاش پلیس استان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی گفت: متهم به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.
او تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت انجمن‌های میراث‌فرهنگی، حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی بیشتر شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

کد خبر 15042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha