رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اولویت مراسم عزاداری ایلام است

سرویس ایلام - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: مراسم عزاداری محرم امسال قطعاً با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام محمد فتاحی در همایش پیام آوران عاشورا ویژه عوامل برگزار کننده مراسم محرم با حضور روحانیون هیئت‌های مذهبی و مداحان استان اظهار کرد: مراسم محرم امسال قطعاً با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه هیئت‌های مذهبی استان تجربه سال‌های گذشته و برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا را دارند، می‌توانند از این تجربه به نحو احسن بهره بگیرند و مراسم رو با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر از سالیان قبل برگزار کنند.

حجت الاسلام فتاحی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و عوامل برنامه‌های محرم باید مراسم عزاداری را آسیب‌شناسی کنند و در رفع این آسیب‌ها بکوشند.

وی افزود: از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام دستورالعملی به هیئت‌های مذهبی استان ابلاغ شده که تمامی هیئت‌ها موظف به پیروی از این دستورالعمل‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: مهم‌ترین نکته در این دستورالعمل‌ها و زمان و مکان برنامه‌هاست که نهایت زمان برگزاری برنامه‌ها ۲ ساعت و مکان عزاداری مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی با اولویت مکان باز اعلام شده و خارج از آن خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی است.

وی گفت: شعار «ما نسل به نسل درپناه حسینیم» و «زیر علمت امن ترین جای جهان است» به عنوان شعار امسال هیئت‌های مذهبی انتخاب شده است.

کد خبر 14975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha