ترکیه به کردهای سوریه حمله نخواهد کرد

سرویس جهان- کارشناسان مسائل ترکیه تهدیدهای اخیر آنکارا نسبت به اقدام نظامی علیه کردهای سوریه را غیرواقعی دانسته و معتقدند حمله ای اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش کردپرس، با وجود توافق آمریکا با ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و اجرای برخی اقدامات مانند عقی نشینی نیروهای کرد سوریه از نزدیکی مرزهای ترکیه و انجام گشت های مشترک نیروهای ترکیه و آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، رجب طیب اردوغان از اقدامات آمریکا در این مورد راضی نیست. رییس جمهور ترکیه تاکید کرده است در آینده ای نزدیک به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حمله خواهد کرد.

اما برخی دیپلمات های سابق ترکیه بر این باورند آنکارا علیه کردهای سوریه اقدام نظامی انجام نخواهد داد.

فاروق لوگ اوغلو، دیپلمات برجسته سابق ترکیه به خبرگزاری شین هوای چین گفته است فضای موجود بر ضد حمله نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد سوریه است و انتظار نمی رود حمله ای اتفاق بیفتد.

وی افزود: کردهای سوریه در مقابل چنین حمله ای خواهند ایستاد و دولت سوریه و آمریکا هم مخالف چنین حمله ای هستند.

جیهاد ارمغان دیلک، نظامی سابق ارتش ترکیه نیز به همین خبرگزاری گفته است با توجه به این که ترکیه نیازمند همراهی آمریکا برای مقابله با بحران اقتصادی و بهبود وضعیت خود است، اقدام نظامی ترکیه علیه کردها که با مخالفت آمریکا روبه رو است، در حد صفر است.

لوگ اوغلو با اشاره به دیدار احتمالی میان اردوغان و رییس جمهور آمریکا در جریان اجلاس سالانه سازمان ملل طی روزهای آینده افزود: احتمالا ترامپ یکی دو قول بیشتر به ترکیه در مورد اجرای طرح منطقه امن به اردوغان خواهد داد به طوری که رییس جمهور ترکیه ادعا کند به آنچه خواسته رسیده است.

دیلک هم تاکید کرد که تهدیدهای اردوغان به خاطر به دست آوردن حمایت اقتصادی بیشتر ترامپ از وی است. احتمالا غرب حمایت اقتصادی بیشتری از ترکیه به عمل خواهد آورد. به هر حال احتمال حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه کم است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 147928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha