تفکر جزیره‌ای در آذربایجان‌غربی، دامنگیر پایانه‌ها استان شده است

سرویس آذربایجان غربی- رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: وجود تفکر جزیره‌ای در دستگاه‌های آذربایجان‌غربی، دامنگیر گمرکات و پایانه‌های این استان هم شده است که باید این روش اصلاح و یک وحدت رویه در گمرکات حاکم شود.

به گزارش کردپرس، علی مویدی خرم آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور افزود: ۴۴ هزار پرونده در خصوص قاچاق تشکیل شده و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است که عمدتاً در حوزه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه است، تاکید کرد: این استان در عرصه مقابله به لحاظ برخورد با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده و پرونده‌های آن در اختیار مراجع قضائی است.

مویدی خرم آبادی گفت: در آذربایجان غربی بیش از ۴ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که تعداد ۱۰ درصد از این ۴ هزار پرونده کلان هستند و معمولا ۷ درصد از پرونده ها هم منجر به برائت می شود که جزو پرونده های کلان نیستند.

وی در رابطه به موضوع قاچاق دارو نیز افزود: بیشترین مشکل در این زمینه عرضه خارج از شبکه است که با راه‌اندازی سامانه «تی‌تک» از این امر جلوگیری می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص طرح ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی هم گفت: با هدف مقابله با قاچاق در این فضا بزودی این طرح در کشور اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه ساماندهی خوبی که در خصوص کالای قاچاق و تبلیغات قاچاق در شبکه‌های مجازی انجام می‌شود، از فعالیت این افراد ممانعت به عمل خواهد آمد.

کد خبر 146969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha