در پی توافق AKP با پارتی، نیروهای پیشمرگ برخی نقاط نظامی اقلیم کردستان را به ارتش ترکیه واگذار کرده اند

سرویس سوریه - جیوان ایسو، رئیس مشترک دفتر روابط دیپلماتیک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در کانتون حسکه با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عنوان کرد: در پی دیدار مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) با مقامات پارتی، برخی نقاط تحت کنترل نیروهای پیشمرگ را به نیروهای ارتش ترکیه داده اند. این وضعیت وجود هماهنگی و همکاری میان دو طرف را نمایان می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هاوارنیوز، جیوان ایسو، رئیس مشترک دفتر روابط دیپلماتیک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در کانتون حسکه با اشاره به عملیات های ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عنوان کرد: دولت ترکیه با تأیید و حمایت دموکرات کردستان (پارتی) به مناطق برادوست حمله کرده و سیاست های اشغالگرانه اتخاذ کرده است. در واقع این حملات در وهله اول حکومت اقلیم کردستان و مردم منطقه را هدف قرار می دهد. مدیریت اقلیم کردستان باید متوجه این مسئله باشد. سیاست های دولت ترکیه علیه کردها واضح و آشکار است. در پی نابودی اراده مردم کرد و سیستم های دموکراتیک است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این اولین باری نیست که دولت ترکیه دست به چنین حملاتی می زند. ترکیه دائماً در پی اشغال تمامی سرزمین های کرد است. در پی دیدار مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) با مقامات پارتی، برخی نقاط تحت کنترل نیروهای پیشمرگ را به نیروهای ارتش ترکیه داده اند. این وضعیت وجود هماهنگی و همکاری میان دو طرف را نمایان می کند. این اقدامات و عدم ارائه توضیحات در این خصوص باعث می شود که مدیریت اقلیم کردستان نیز در حملات ارتش ترکیه به این مناطق همدست باشد. اقلیم کردستان با این سیاست از دولت ترکیه که برای موجودیت و دستاورد کردها تهدید بزرگی به حساب می آید حمایت می کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 123085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha