هر مرزنشین ایلام یک صادرکننده / گردشگری مذهبی، فرصت بزرگ اقتصاد ایلام

سرویس ایلام - سعید جلیلی در گفت و گو با مردم ایلام از شبکه استانی سیما، اظهار کرد: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، او گفت: مرزنشینان غیور انقلاب اسلامی در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می تواند صادر کننده شایسته ای باشد و هر خانواده ایلامی از فرصت مرزنشینی برای کمک به جهش صادرات استفاده کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایلام گفت: شما فرصت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دارید و منابع گاز زیرزمینی یکی از مهم‌ترین فرصت هاست. ما فکر می‌کنیم فرصت های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می تواند توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد. تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعداد های چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت های ویژه این استان برای توسعه است.

جلیلی با بیان اینکه در بخش صنعت و معدن، با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی، پایین دستی و پتروشیمی در استان می توان موجب منتفع شدن کشور شد زیرا این ظرفیت ها در ایلام وجود دارد.

او توسعه گردشگری را بهترین فرصت برای مردم استان عنوان و تاکید کرد: همجواری ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت های ارزشمند دارد می تواند منشأ جهش باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تبیین موضوع جهش و شعار خود توضیح داد: اگر خواهان جهش ایران در چهار سال آینده هستید باید بدانید که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، اگر دم از فرصت جهش ایران می زنید باید هر روستا به سلول جهش کشور مبدل شود. دولت نباید مانع جهش باشد، دولت باید پشتیبان هر روستا و شهر برای رفع موانع تولید و پیشران توسعه باشد.

جلیلی افزود: مردم عزیز استان ایلام ما می گوییم، این جهش بزرگ باید انجام گیرد و لازمه آن یک جهاد بزرگ است و بار اصلی بر روی دوش مسئولان باشد و فشار از دوش از مردم برداشته شود و مردم هم کمک کنند و با شناخت ظرفیت های مغفول و ارایه راهکارها برای جهش شهر و روستا موثر باشند. زیرا جهش بزرگ، مردان میدان می خواهد و هستند انسان های شریفی که آمادگی دارند، صادقانه کار کنند.

وی تاکید کرد: انجام کار بزرگ با نمایش ممکن نیست، مردان واقعی تمایلی به دیده شدن و رسانه ای شدن ندارد، مردم باید آنها را بشناسند و شناسایی کنند و انتخاب کنند تا این افراد عهده دار کار بزرگ در کشور باشند.

جلیلی گفت: جهش بزرگ بدون تلاش بزرگ صورت نمی گیرد، جهش ایران محتاج جهش همه بخش های کشور و محتاج جهش همه روستاهای ایران بزرگ است.

کد خبر 11693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha