افزایش آتش سوزی در جنگل های آذربایجان غربی/ تجهیزات اطفای حریق ارتقا می یابد

سرویس آذربايجان غربي- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش آتش سوزی ها در عرصه های جنگلی استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، گفت: نیازمندی‌های لازم احصا تا به کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تجهیزات اطفاء حریق استان ارتقاء یابد.

به گزارش کردپرس، آیدین رحمانی رضائیه ظهر امروز در جلسه اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع استان، با اشاره به ایجاد همیاران طبیعت با کمک سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به‌ویژه دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: ایجاد این ظرفیت برای فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی اقدامی بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌ها مستلزم همراهی و همدلی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه است ازاین‌رو انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها با منابع طبیعی و آبخیزداری نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان محیط‌زیست و منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ و به آنان منتقل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار حریق سه ماهه سال ١٤٠٠ جنگل و مرتع در استان، گفت: تاکنون ٤ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی، ١٢ مورد آتش‌سوزی در مراتع به مساحت ١٣٨.٨٣ هکتار و ٤ مورد آتش‌سوزی در اراضی جنگلی به مساحت ١٥.٩٩ هکتار رخ داده است.

رحمانی اضافه کرد: این در حالی است که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته یک مورد آتش‌سوزی جنگل طبیعی به مساحت ٠.٥٧ هکتار و ٥ مورد آتش‌سوزی در مراتع به مساحت ٢١.٨ هکتار بوده است.

او با اشاره به تجهیز نیروی انسانی به امکانات به‌روز در رابطه با آتش‌سوزی و جلوگیری از آن در مراتع و جنگل‌ها، تصریح کرد: نیازمندی‌ها توسط سازمان مربوطه احصا شود تا بتوان به کمک سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی استان تجهیزات لازم را خریداری کرد.

به گزارش کردپرس، اوایل خرداد ماه جاری، حریق ٧٠ هکتار از جنگل های زاگرس در سردشت را فراگرفت که با تلاش نیروهای مردمی و امداد آتش مهار شد اما روز بعد دوباره آتش زبانه زد و به دلیل نبود امکانات لازم دو فروند هلیکوپتر اطفای حریق از هوانیروی کرمانشاه عازم سردشت شدند تا آتش خاموش شود.

در جریان آتش سوزی های پراکنده بعدی هم یک قبضه مین در سردشت منفجر شد که خسارت جانی در پی نداشت.

کمبود امکانات و نیروی انسانی در منابع طبیعی سردشت بیداد و هر ساله آتش عرصه های جنگلی زاگروس در این شهرستان را تهدید می کند.

کد خبر 11561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha