وضعیت بی‌آبی در کُردستان سوریه تهدید آمیز است/ترکیه برای جان‌ انسان‌ها ارزش قایل نیست

سرویس سوریه-یک ‌تحلیلگر و روزنامه‌نگار کُرد سوری گفت:ترکیه هنوز دست از "تروریسم‌آبی" برنداشته و همچنان‌ آب فرات را بر روی مردم سوریه قطع کرده است.

«جمعه محمد» روزنامه نگار و تحلیلگر منطقه در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به وضعیت آب در شمال و شرق سوریه، اظهار کرد: وضعیت آب در کُردستان سوریه بسیار بحرانی است و ترکیه هنوز دست از قطع آب فرات برنداشته است.
وی ادامه داد:چهار ماه و نیم است که ترکیه حنگ آب را براه انداخته و روزانه تنها ۲۰۰ متر مکعب آب در ثانیه به رودخانه فرات پمپاژ می‌کند در حالی که بر طبق قراردادها ترکیه موظف است ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه به رودخانه فرات پمپاژ کند.
وی افزود:با شروع گرمای هوا بیماری‌های واگیردار به سبب پایین امدن و راکد ماندن سطح آب افزایش یافته است و شمار بیمارانی که دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند روبه فزونی است.
وی تصریح کرد:با کمبود آب مشکل تولید برق هم‌ پیش آمده و مردم‌شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند و در این‌ گرمای تابستان خطرات جبران ناپذیری را در پیشرو دارند.
وی خاطرنشان کرد:به سبب پایین آمدن‌ آب فرات موسم کشت تابستانی در منطقه که برای ادامه حیات مردم‌ ضروری است نیز دچار مشکل شده و مردم‌ از لحاظ امنیت غذایی نیز با خطر روبرو هستند.
کد خبر 11315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha