لزوم توجه شوراها به اقتصاد شهری / بنفشه امامی نیا

سرویس کرمانشاه _ "دوره جدید شورای شهر کرمانشاه با حضور افراد توانمند، صاحب نظر و صاحب ایده می‌تواند آغازی بر این مهم باشد و امید آن می‌رود کسانی در این دوره شورای شهر انتخاب شوند که دید اقتصادی هم برای توسعه شهر کرمانشاه داشته باشند. "

خبرگزاری کردپرس _ این روزها مدیریت شهر خصوصا در کلانشهرها از جمله کرمانشاه، هزینه‌های زیادی دارد که بخش قابل توجهی از آن صرف خدمات شهری می‌شود. این موضوع بار مالی فراوانی به شهرداری‌ها تحمیل می‌کند و باعث می‌شود بسیار از آنها زیان‌ده و به بخش‌های مختلف خصوصا پرسنل شهرداری بدهکار باشند.

نتیجه این امر تاخیر گاها چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران، پاکبانان و سایر پرسنل شهرداری است و به علاوه باعث می‌شود کیفیت خدمات رسانی به شهروندان چندان مطلوب نباشد.

از سوی دیگر بسیاری از پروژه‌های عمران شهری نیز با رکود مواجه می‌شود. اگر اقتصاد شهری قوی باشد و شهرداری‌ها منابع درآمدی پایداری داشته باشند بخش قابل توجهی از این مشکلات مرتفع خواهد شد و نتیجه آن ارتقا خدمات شهری، توسعه شهر و مدرن شدن خدمات شهروندی است.

برای اقتصاد پایدار شهری لازم است شهرداری‌ها به سمت پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری‌ها بروند، برای مثال طرح‌هایی را تعریف کنند و پس از واگذاری آن به بخش خصوصی هم از منافع اقتصادی طرح برای ایجاد درآمد پایدار بهره‌مند شوند و هم از قبل آن سرمایه‌گذاری های متعددی در شهر صورت بگیرد و کرمانشاه به سمت مدرن شدن برود.

پروژه‌های تفریحی و گردشگری، پروژه‌های تجاری، طرح‌های فرهنگی و هنری همه از جمله این موارد است که می‌تواند با همکاری بین شورای شهر و شهرداری و البته با پشتوانه کارشناسی قوی تعریف شود تا هم اقتصاد شهر کرمانشاه پویا شود و هم شاهد توسعه روزافزون شهر باشیم.

دوره جدید شورای شهر کرمانشاه با حضور افراد توانمند، صاحب نظر و صاحب ایده می‌تواند آغازی بر این مهم باشد و امید آن می‌رود کسانی در این دوره شورای شهر انتخاب شوند که دید اقتصادی هم برای توسعه شهر کرمانشاه داشته باشند.

کد خبر 11298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha