رای مردم نامزد انتخاباتی اصلح را نشان می دهد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: تنها ۱۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر در مهاباد رد صلاحیت شده اند و معتقدم رای و تایید نهایی از آن مردم است و این مردم هستند که در انتخابات نشان می‌دهند کاندیدای اصلح چه کسی است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امام جمعه شهرستان مهاباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم گلایه‌هایی دارند اما کلید حل مشکلات قهر کردن با صندوق‌های رای نیست.

امامی ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات راه حل مشکلات نیست اگر همه مشارکت حداکثری داشته باشند می‌توانند مطالبات خود را نیز پیش ببرند اما مشارکت نکردن به غیر از زیان چیزی در بر نخواهد داشت و ما با لبیک به مقام معظم رهبری حضور پرشوری در انتخابات خواهیم داشت.

او بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی اخلاق مداری و توجه به قانون و حق الناس را مدنظر داشته باشند.

در ادامه محراب پور اکبر دادستان شهرستان مهاباد گفت: جمهوری اسلامی امروز مانند یک حرم است و عملکرد مدیران و مردم در مقابل این حرم مهم است، حضور در انتخابات نیز به منزله دفاع از آن به شمار می‌رود. اگر با این دیدگاه کاندیداهای انتخاباتی وارد شوند فضای رقابتی سالم و عمل خواهد بود.

او با اشاره به اینکه نقش انتخابات در سرنوشت مردم بسیار حائز اهمیت است تاکید کرد: در بحث تبلیغات انتخاباتی، قانون، فصل الخطاب است و رعایت قوانین و مقررات انتخابات الزامی است. دیوارنویسی، استفاده از بلندگو های تبلیغاتی، هتک حرمت دیگر کاندیداها، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات، فعالیت کارمندان دولت در تبلیغات انتخاباتی و مواردی از این دست تخلف انتخاباتی به شمار می‌رود.

دادستان در ادامه همچنین استفاده از عناوین (دکتر و مهندس) بدون مدرک را جرم تلقی کرد و گفت: درصورتی که نامزدهای انتخاباتی از این عناوین برای معرفی خود در تبلیغات استفاده کنند، مجرم شناخته می‌شوند.

پوراکبر با اشاره به دیوار نویسی ها و پوسترهای تبلیغاتی که از چندین دوره پیش هنوز بر پیکره شهر باقی مانده است افزود: این مسئله منظر شهری را زشت کرده و باید نظارت‌ها و ستادهای انتخاباتی بیش از پیش لحاظ شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف قانونا با آنها برخورد خواهد شد.

سپس ریاست هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان مهاباد اظهار داشت: برابر لیست اعلام شده برای هر شعبه اخذ رای در شهرستان مهاباد ۳ ناظر قرار داده شده است.

در پایان عارف خدرلو فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز گفت: تنها ۱۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر در مهاباد رد صلاحیت شده اند اما بنده معتقدم رای و تایید نهایی از آن مردم است و این مردم هستند که در انتخابات نشان می‌دهند کاندیدای اصلح چه کسی است.

خدرلو با تاکید بر اینکه نامزدها بجای تخریب رقبا با ارایه برنامه و راهکار در مسیر حل مشکلات امید آفرینی کنند و مردم را به حضور پرشور ترغیب کنند چراکه مردم بهترین انتخاب کننده برای تعیین سرنوشت خود هستند و صفر تا صد مراحل انتخابات را خود مردم از طریق هیأت نظارت و اجرایی برگزار می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در هیئت اجرایی، فرماندار تنها یک رای دارد، تاکید کرد: سعی شده تا نظر فرماندار و سایر مسئولان به هیئت اجرایی اعمال نشود.

فرماندار مهاباد تصریح کرد: برنامه، راهکار و عملکرد سه مولفه اساسی برای انتخاب شدن هستند و نامزدهای شورای اسلامی اخلاق مداری و قانون مداری انتخابات را با الگو گیری از ادیبان و بزرگان مهابادی رعایت کنند.

خدرلو با اشاره به فوت ۳۹۰ نفر از شهروندان مهابادی از ابتدای شروع کرونا تاکنون تصریح کرد: باید در مسئله تبلیغات پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با تجمع های انتخاباتی سبب ورود به پیک پنجم نشویم.

او ظرفیت فضای مجازی را جایگزین مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی در وضعیت موجود دانست و بیان کرد: در این فضا نیز باید قانون انتخاباتی رعایت شود و اخلاق مداری در اولویت باشد.

خدرلو در ادامه اظهار داشت: جمهوریت و اسلامیت پتانسیل هایی است که در حکومت جمهوری اسلامی ایران مشهود است و مردم سالاری دینی در آن لحاظ شده است و این باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: در ایران قدرت سیاسی علیرغم وضعیت کشورهای همسایه با رای مردم انتخاب می‌شود و این فرصتی است تا مردم بتوانند با مشارکت در عرصه انتخاباتی نسبت به تعیین سرنوشت خود اقدام کنند.

او خطاب به نامزدهای انتخاباتی شوراها نیز گفت: باید از وعده های پوپولیستی و عوام فریبانه در تبلیغات انتخاباتی خودداری شود و برابر عقلانیت و منطق برنامه‌های انتخاباتی ارائه شوند.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: فاصله بین نقد و تخریب بسیار باریک است و مردم باید این موضوع را مدنظر داشته باشند کشور در ۸ سال اخیر در جنگ اقتصادی بوده و نباید عملکرد نظام زیر سوال برود. در انتخابات اخیر نیز اصل بر قانون و بی طرفی است و امیدواریم با رای مردم کاندیداهای اصلح انتخاب شوند.

کد خبر 11266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha