ورزش تبدیل به یک مقوله توسعه آفرین شده است

سرویس کرمانشاه _ معاون سیاسی امینتی استاندار کرمانشاه ورزش در جامعه ما از یک موضوع صرفا تفریحی خارج شده و تبدیل به یک موضوع توسعه زا و ثروت ساز شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ حسین خوش اقبال در نشست با هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه گفت: پرداختن به توسعه ورزش و پوشش رسانه ای ورزشکاران و قهرمانان ورزشی یکی از وظایف خطیر خبرنگاران ورزشی است و از این بابت از شما سپاسگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: آیندگان در خصوص عملکرد ما قضاوت خواهند کرد و اگر عملکرد مثبتی نداشته باشیم آیندگان ما را شماتت خواهند کرد در بسیار خرسندیم که برنامه ای که انجمن ورزشی نویسان دنبال می کند مثبت و سازنده است.

خوش اقبال ادامه داد: ورزش در جامعه ما از یک موضوع صرفا تفریحی خارج شده و تبدیل به یک موضوع توسعه زا و ثروت ساز شده است و همین موضوع توجه متولیان ورزش و خبرنگاران ورزشی را بیش از پیش طلب می کند چرا که پرداختن به ورزش تعیین کننده سلامت و نشاط در جامعه به عنوان مولفه های اصلی توسعه انسانی است.

وی یادآور شد: در کنار مباحث توسعه انسانی، اگر پوشش رسانه ای فعالیت های ورزشی انجام شده و سایر متولیان ورزش و بخش خصوصی نیز وارد این عرصه شوند، به گسترش کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه کمک خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه همواره از لحاظ بسیاری از خصیصه های نیک اخلاقی همچون جوانمردی و مرادنگی در طول تاریخ زبانزد بوده است و زنده کردن این اخلاق و بسط و گسترش آن در جامعه از وظایف خبرنگاران ورزشی است.
در ادامه این جلسه دبیر انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه، گفت: یکی از رسالت های مهم خبرنگاران ورزشی پوشش خبری فعالیت های قهرمانان این عرصه و ایجاد الگو های اخلاقی مناسب در جامعه ورزش است.

کمیل نظری یادآور شد: خبرنگار ورزشی با کمترین چشم داشتی به پوشش افتخار آفرینی قهرمانان جامعه پرداخته و در معرفی این افتخار آفرینی نقش به سزایی دارد به همین دلیل این قشر از جامعه رسانه دارای یک شخصیت ،جایگاه و کرامتی هستند که حفظ و افزایش مرتبه آن وظیفه اصلی انجمن ورزشی نویسان است.

وی با اشاره به برنامه های انجام گرفته در انجمن ورزشی نویسان استان، گفت: انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه به همت بزرگانی چون سید عباس کشمیری از سال های دور تشکیل شده و یکی از اولین انجمن های ورزشی شعبه استان ها در کشور بوده است.

نظری ادامه داد: یکی از برنامه های که در طول مدیریت سید عباس کشمیری به آن توجه خاصی شد، معرفی الگو های اخلاقی و پیشکسوتان عرصه ورزش در جامعه است، این مهم کمافی سابق مورد توجه اعضای انجمن بوده و سعی می شود در ادامه فعالیت انجمن نیز، برنامه های خوبی در این خصوص طراحی و اجرا شود.

دبیر انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه اضافه کرد: ثبت و سامان دهی خبرنگاران ورزشی استان کرمانشاه یکی دیگر از وظایف انجمن جدید کرمانشاه بود و در همین راستا ، پس از اطلاع رسانی های گسترده و ارزیابی های صورت گرفته، اولین لیست خبرنگاران ورزشی استان کرمانشاه متشکل از ۳۴ نفر به تهران ارسال شد.

نظری ادامه داد: پس از تایید مراجع ذی صلاح در تهران هزینه عضویت این افراد توسط یک اسپانسر تامین و به صورت کلی به حساب انجمن ورزشی نویسان ایران واریز شد.

مدیر مسئول مجموعه رسانه ای خوربران ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هم اکنون کمیته های تخصصی انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه تشکیل شده و فعالیت های اجرایی انجمن در حال برنامه ریزی و اجرا است.

در ادامه مسعود اسماعیلی نائب رئیس اول هیات مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان کرمانشاه نیز خواستار حمایت مسئولین استانی از خبرنگارا‌ن ورزشی شد و گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولین گام های موثری را برای خدمت به جامعه ورزشی نویسان استان برداریم.

مریم قوی نائب رئیس دوم هیات مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی کرمانشاه نیز گفت: خبرنگاران ورزشی باوجود تلاش های زیادی که دارند، اما چندان مورد حمایت قرار نمی گیرند که امیدواریم در این زمینه قدم هایی برداشته شود.

کد خبر 11259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha