136 شعبه اخذ رای در شهرستان قروه پیش بینی شده است

سرویس کردستان - دبیر ستاد انتخابات شهرستان قروه گفت: تعداد شعب اخذ رأی این شهرستان در انتخابات پیش رو ۱۳۶ شعبه بوده که نسبت به انتخابات دوره قبل ۱۳ شعبه اضافه شده است.

به گزارش کُرد پرس، علیرضا عبدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۳۶ شعب اخذ رأی در شهرستان، ۷۲ شعبه مربوط به بخش مرکزی و شهر قروه، ۱۴ شعبه در دلبران، ۲۱ شعبه مختص به بخش چاردولی و در سریش آباد هم ۲۹ شعبه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۶۶ شعبه ثابت شهری و ۱۳ شعبه ثابت روستایی در کنار ۵۶ شعبه سیار روستایی و یک شعبه سیار شهری کار جمع آوری آرا شهروندان را بر عهده دارند.

دبیر ستاد انتخابات قروه به تعداد شوراهای چهار شهر قروه، سریش آباد، دلبران و دزج اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۱۵ کاندیدای ثبت نام شده ۹ نفر رد صلاحیت شده، 8 نفر انصراف دادند و در حال حاضر تا این لحظه ۹۸ نفر در عرصه انتخابات مانده اند.

عبدی درباره محدودیت های ویژه کرونا در ایام تبلیغات و رای گیری، یادآور شد: محدودیت هایی برای تبلیغات داوطلبان در نظر گرفته شده و بر همین اساس هرگونه سخنرانی و تجمع در محیط های بسته ممنوع بوده و برای سخنرانی محل های لازم تعیین شده است.

وی بیان کرد: پارک شهید بهشتی، پارک رضوان، ورزشگاه های تختی و چمران چهار نقطه ای هستند که برای سخنرانی داوطلبان در نظر گرفته شده اند.

دبیر ستاد انتخابات قروه دایر کردن ستاد تبلیغاتی در محل های پر رفت و آمد سطح شهر را ممنوع اعلام کرد و گفت: این نقاط شامل خیابان شریعتی از مجتمع تجاری اقبال و سعید تا میدان شهید سلیمانی، از ابتدای خیابان سید جمال تا خیابان فاطمه الزهرا(س)، از ابتدای خیابان چمران تا پاساژ ملکی، از ابتدای بلوار امام خمینی(ره) تا شرکت توزیع برق و بانک ملی است.

عبدی اظهار کرد: هر داوطلب شورای اسلامی شهر تنها می تواند یک ستاد با معرفی مسوول ستاد به فرمانداری دایر کند و هر داوطلب ریاست جمهوری یک ستاد مرکزی با معرفی مسوول ستاد توسط مسئول ستاد استانی می تواند داشته باشد و برای ستاد فرعی هم باید مسئول ستاد توسط مسئول ستاد شهرستانی به فرمانداری معرفی شود.

وی افزود: دایر کردن ستاد تبلیغات بدون مجوز ستاد انتخابات شهرستان غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده جمع آوری خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات قروه از برنامه ریزی برای معرفی کاندیداهای شوراهای اسلامی هر چهار شهر خبرداد و ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی، بنری حاوی مشخصات تمامی کاندیداها تهیه و در نقاط مختلف شهر اعم از فرعی و اصلی و حتی در شهرک ها و اماکن شلوغ نصب خواهد شد و نصب پوستر و عکس در جایی غیر از محل های تعیین شده غیرقانونی است.

عبدی بر رعایت قانون تبلیغات و اخلاق مداری در انتخابات تأکید کرد و یادآور شد: توجه به دستورالعمل تبلیغات توسط کاندیداهای شوراهای شهر بسیار مهم است و کارشناسان بهداشتی در شعب اخذ رأی باتوجه به شرایط کرونا به صورت مستمر نظارت لازم را انجام خواهند داد.

کد خبر 11247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha