تسلط دنیای مجازی بر انتخابات / هادی نوروزی*

سرویس کرمانشاه _ "فضای انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیش از هر چیز تحت سلطه ی فضای مجازی است و وظیفه متولیان امر به ویژه شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی است که با برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه ای، تسلط مردم به این سلاح آموزشی را دوچندان کنند."

خبرگزاری کردپرس _ در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و گرچه مدتی است که فضای تبلیغات رسمی کاندیداها در کشور ایجاد شده اما در فضای محیطی شهرها عملا رنگ و بوی چندانی از شور و هیجانات مرسوم انتخاباتی را نمی بینیم که نمونه آن هم، سفید و بی اثر بودن مکانهایی است که شهرداری کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته است.

اما در نقطه مقابل فضای حقیقی شهرها و روستاها، این فضای مجازی است که این روزها بدجور گرم تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 است به گونه ای که می توان گفت دنیای مجازی بر فضای تبلیغات انتخابات تسلط یافته است و خوشبختانه اغلب مردم در دورترین روستاها هم دسترسی قابل قبولی به این فضای مجازی به لطف در اختیار داشتن گوشی های هوشمند دارند، کما اینکه وزارت ارتباطات مرحمت فرموده و به کلیه دارندگان سیم کارت، هفت گیگ اینترنت یک ماهه رایگان (ویژه انتخابات) هدیه داده است. اما نکته ای که در این بین وجود دارد بحث سواد رسانه ای مردم است چرا که حضور در فضای مجازی بدون داشتن سواد نسبی رسانه ای نه تنها کمکی به شناخت مردم از نامزدهای ریاست جمهوری نمی کند بلکه ممکن است بسیاری از آنها را نیز گمراه کند.

بنابراین ضرورت دارد که مردم سطح سواد رسانه ای خود را بالا برده و البته این وظیفه متولیان امر به ویژه شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی است که با برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه ای، تسلط مردم به این سلاح آموزشی را دوچندان کنند. علی ایحال فضای انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیش از هر چیز تحت سلطه ی فضای مجازی است.

* سردبیر روزنامه باختر

کد خبر 11194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha