تأیید صلاحیت ۹۱۵ داوطلب شورای شهرهای کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان با اشاره به پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرهای استان گفت: از مجموع هزار و ۱۱۱ نفر داوطلب ثبت نام شده ۶۱ نفر انصراف، ۱۳۵ نفر رد صلاحیت و ۹۱۵ نفر مهر تایید هیات اجرایی و نظارت را گرفتند.

به گزارش کردپرس؛ «جلیل بالایی» افزود: نتیجه بررسی شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل رد صلاحیت شده اند به فرمانداری‌ها ارسال شده و فردا ۱۷ خرداد به صورت محرمانه به داوطلبان ابلاغ می‌گردد.

وی تاریخ انتشار اسامی نامزدها را ۱۷ تا ۱۹ خرداد اعلام کرد و گفت فرمانداران استان ماموریت دارند قبل از شروع تبلیغات در نشست با نامزدها قانون و آیین نامه اجرایی تبلیغات و نیز مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت هر نوع تجمع در فضای مسقف را به آنان ابلاغ و توجه مسئولیت اجرای آنرا به نامزدهای شورای شهر متذکر و متعهد نمایند.

دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه زمان تبلیغات را از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ رای دانست و از فرمانداران ، هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی خواست رفتار نامزدها را در چارچوب قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا رصد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی بعمل آورند.

بالایی با یادآوری اینکه ۸۷ درصد داوطلبان از فیلتر اجرا و نظارت عبور کردند، گفت: انتخابات شوراها در ۳۴ شهر و برای ۱۸۲ کرسی در تاریخ ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار و بصورت میانگین برای هر کرسی پنج نفر رقابت خواهند کرد.

به گفته او بالاترین رقابت در شهر کرمانشاه و به ازای هر کرسی ۱۰ نفر خواهد بود.

سخنگوی انتخابات ۱۴۰۰ استان در پاسخ به این سوال که انتخابات شوراها الکترونیک می باشد یا خیر گفت: انتخابات در شهر کرمانشاه بصورت تمام الکترونیک شامل احراز هویت ، اخذ رای ، شمارش و اعلام نتیجه می باشد که برای این امر ۵۲۰ شعبه اخذ رای و ۲هزار و ۶۲ صندوق الکتروتیک تدارک و پیش بینی شده است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

کد خبر 11137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha