حکم دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص پرونده دمیرتاش قطعی و لازم الاجرا خواهد بود

سرویس ترکیه - در پی پذیرفتن درخواست واخواهی پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سوی دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا، وکلای دمیرتاش در بیانیه ای اعلام کردند حکم این دیوان در خصوص پرونده دمیرتاش قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، در پی پذیرفتن درخواست واخواهی پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سوی دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا که بعد از اعتراض دولت ترکیه به حکم آزادی وی صورت گرفت، وکلای دمیرتاش در بیانیه ای با اشاره به این تصمیم عنوان کردند: این تصمیم تنها به درخواست دولت ترکیه صورت نگرفته است. این جلسه به منظور بررسی دوباره پرونده و همچنین واخواهی در خصوص ماده های مطرح شده از سوی دمیرتاش نیز حائز اهمیت است. همان گونه که دیوان عالی می تواند تمامی و یا بخشی از حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را تأیید کند، این اختیار را نیز دارد که با بررسی دوباره پرونده حکم جدیدی صادر کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیمی که از سوی دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا اتخاذ شود قطعی و لازم الاجرا است. دیوان عالی با ارزیابی و بررسی تمام دلایل و مدارک ارائه شده توسط طرفین به صدور حکم جدیدی اقدام خواهد کرد. همچنین ما حضور دمیرتاش در جلسه رسیدگی دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا را نیز درخواست می کنیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha