کاهش 18 درصدی ورودی پرونده های قضایی در سال 97 به دادگستری پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی _ دادستان سابق پیرانشهر در جمع مسئولان این شهرستان گفت: در سال 97 در دادگستری شهرستان پیرانشهر شاهد کاهش 18 درصد ورودی پرونده های قضایی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اصلان شیرمحمدی، دادستان سابق شهرستان پیرانشهر در مراسم تودیع و معارفه داستان جدید پیرانشهر که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اداره ارشاد این شهرستان صورت گرفت، ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد دادستانی پیرانشهر در سال 97 گفت: با تلاش مجموعه خدمتگزار دستگاه قضایی شهرستان پیرانشهر درسال 97 شاهد کاهش 18 درصدی ورودی پرونده های قضایی به دادگستری شهرستان پیرانشهر بوده ایم.

شیر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد، دادگستری پیرانشهر بر اساس آمارهای موجود در سال 96 از نظر میزان ورودی پرونده ها در سطح استان پس از شهرستان خوی مقام دوم را بدست آورده بود، و این در حالیست که این دادگستری در سال 97 نیز با کاهش 18 درصدی ورودی پرونده رتبه اول را در سطح استان کسب کرده بود.

دادستان سابق دادسرای عمومی و انقلاب پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در طول سال 97 در شهرستان پیرانشهر شاهد کاهش چشمگیری در خصوص آمار تصادفات جاده ای هستیم که بر اساس آخرین آمار موجود در این زمینه در سال 97 شاهد کاهش 60 الی 70 درصدی تصادفات بین جاده ای در این شهرستان بوده ایم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که مهمترین آمار در دستگاه قضایی باید جلب رضایت مردم و ارباب رجوع باشد، اظهار داشت: آمارهای ارائه شده صرفاً در راستای سنجش عملکرد یک دستگاه بکار برده می شود وگرنه میزان باید رضایت خدا و در نهایت عموم مردم باشد در غیر اینصورت هر آماری هم ارائه شود بدون جلب رضایت خدا و مردم بدرد نخواهد خورد.

عبدالله آقایی، رئیس دادگستری شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: بدون شک در سالهای اخیر اقدامات و خدمات بسیار ارزنده ای در راستای احقاق حقوق عامه در دستگاه قضایی شهرستان پیرانشهر صورت گرفته است اما شاید تنها نقطه ضعفی که در این میان وجود دارد، عدم اطلاع رسانی عمومی این خدمات می باشد.

وی با اشاره به برخورد قضایی با مفسدان اقتصادی در سطح شهرستان و ادامه این روند، اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی یکی از اولویت های دادگستری پیرانشهر بوده و هست، هر چند شاید برخی از مردم از طریق رسانه های جمعی از اقدامات دستگاه قضایی پیرانشهر، آگاهی نسبی داشته باشند اما آنچه مهم است این است که عموم مردم باید در جریان فعالیت ها و خدمات صورت گرفته دستگاه قضایی قرار گیرند.

کد خبر 107503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha