تهدید ترکیه عامل حفظ تعداد بیشتری از نیروهای آمریکا در سوریه

سرویس جهان- برخی رسانه های غربی به نقل از مقامات آمریکایی نوشتند در صورت ادامه تهدیدهای ترکیه علیه کردها، آمریکا تعداد بیشتری از نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا دو روز پیش به نقل از مقامات آمریکایی نوشت واشنگتن در نظر دارد حدود 1000 تن از نیروهای نظامی خود را بر خلاف وعده بیرون بردن آنها از سوریه همچنان در این کشور حفظ کند. آمریکا که متحد کردهای سوریه محسوب می شود بیش از 2000 نیرو در شمال سوریه مستقر کرده و در مبارزه چند سال گذشته کردهای سوریه با داعش سلاح و مهمات در اختیار آنها قرار داده است.

اما ترکیه که نیروهای کرد سوریه را تروریست و همکار پ.ک.ک توصیف کرده است از چند ماه گذشته نیرو و تجهیزات نظامی در مرز خود با سوریه مستقر کرده است تا همزمان با خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، این مناطق را تحت کنترل خود در بیاورد.

پنتاگون حفظ حدود 1000 نیرو در سوریه را تکذیب کرده و گفته در حال گفتگو با ترکیه در مورد اختلافات آنها با کردهای سوریه است. اما برخی رسانه ای غربی مانند بریت بارت از به نتیجه نرسیدن گفتگوهای آمریکا و ترکیه بر سر کردهای سوریه خبر داده و نوشته است در صورتی که ترکیه همچنان بر انجام عملیات نظامی در شمال سوریه و در مناطق تحت کردها اصرار داشته باشد آمریکا تعداد بیشتری از نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

اما روزنامه شرق الاوسط نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است آمریکا قصد دارد تعداد بیشتری از نیروهای خود را در شمال سوریه حفظ کند. این روزنامه درباره دلایل تصمیم آمریکا گفته است کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا مانند انگلیس و فرانسه که آنها نیز در سوریه نیرو دارند، تاکید کرده اند که در صورتی که آمریکا تعداد بیشتری از نیروهای خود را در سوریه حفظ کند آنها نیز تعداد بیشتری نیرو در سوریه مستقر خواهند کرد.

این روزنامه عربی زبان چاپ لندن در بخش انگلیسی سایت خود به نقل از منابع آمریکایی همچنین نوشته است گفتگوهای آمریکا با ترکیه بر سر موضوع کردهای سوریه به بن بست رسیده و بنابر این آمریکا تصمیم گرفته است تعداد بیشتری از نیروهای خود را در سوریه حفظ کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 107488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha