هیچ راه حلی را بدون در نظر گرفتن خود مدیریتی کردستان سوریه نمی پذیریم

سرویس ترکیه - کمال آکیف، سخنگوی مدیریت خودگردان کردستان سوریه گفت: هیچ نتیجه و راه حلی را برای حل و فصل بحران سوریه که مسئله خود مدیریتی کردستان سوریه را دربرنگیرد، نخواهیم پذیرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هاوارنیوز، کمال آکیف، سخنگوی مدیریت خودگردان کردستان سوریه در شهر قامشلو در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به ارائه راه حل های مختلف برای بحران سوریه گفت: هیچ نتیجه و راه حلی را برای حل و فصل بحران سوریه که مسئله خودمدیریتی کردستان سوریه را دربرنگیرد، نخواهیم پذیرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پی انتخاب پترسون به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدارها و اقدامات وی را برای بحران سوریه مثبت ارزیابی می کنیم. در حال حاضر برخی دیدگاه های سیاسی و دیپلماتیک در راستای نقش مدیریت خودگردان شمال سوریه و ارتش دموکراتیک سوریه در پیروزی بر داعش مطرح می شود. ما به این دیدگاه ها مثبت نگاه می کنیم.

آکیف تصریح کرد: با در نظر گرفتن نقش نظامی کردهای سوریه و کنترل بیش از 30 درصد خاک سوریه توسط نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه، نمایندگان ما باید در نشست هایی که برای حل و فصل بحران سوریه شکل می گیرد حضور داشته باشند. این مسئله برای پیدا کردن یک راه حل و تدوین قانون اساسی جدید سوریه لازم است. در هیچ نشستی که نمایندگان شمال و شرق سوریه حضور نداشته باشند برای سوریه راه حل نهایی به دست نخواهد آمد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha