هزارکانیان مرکز بخش سارال به شهر ارتقا یافت

سرویس کردستان – بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر ارتقا مراکز بخش ها به شهر، روستای هزارکانیان مرکز بخش سارال به شهر ارتقا یافت.

فرماندار دیواندره در گفت و گو با کردپرس اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده روستای هزارکانیان مرکز بخش سارال از توابع شهرستان دیواندره به شهر ارتقا یافت. با مصوبه هيات وزيران و ابلاغیه مورخ 26 اسفند 97 ، روستای هزارکانیان به شهر ارتقا و به زودی شهرداری در مرکز بخش سارال استقرار می یابد.

جعفر توان ادامه داد: در تعاريف و ضوابط تقسيمات کشوري، مراکز بخش ها با هر تعداد جمعيت قابليت ارتقا به شهر را دارند که این رویکرد دولت تدبیر و امید با پیگیری استاندار کردستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در هيات وزيران به تصويب رسيد.

وی ارتقای مرکز بخش سارال به شهر را یکی از مطالبات مردم دانست و افزود: اجرای این مصوبه ارتقای کیفی و بهبود خدمات و توسعه پایدار مراکز بخش را به دنبال دارد.

گفتنی است در نامه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به استاندار کردستان آمده است؛ «در اجرای ماده ۱ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مورخ 17/12/1389 و با عنایت به نامه معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری، با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای هزارکانیان مرکز بخش سارال شهرستان دیواندره به عنوان شهر موافقت می شود.»

کد خبر 107352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha