نشست امنیتی مقامات مخمور و ارتش عراق در مورد افزایش تحرکات داعش برگزار می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرماندار منطقه مخمور، با هشدار در مورد افزایش تحرکات داعش در ارتفاعات قره چوغ از برگزاری نشست مقامات امنیتی مخمور و ارتش عراق در این خصوص خبر داد.

به گزارش کردپرس، رزگار محمد در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان، گفت که تحرکات تروریستی عناصر داعش در منطقه مخمور و به ویژه در ارتفاعات قره چوغ به شدت افزایش یافته و در برخی مناطق آزادانه تردد کرده و امنیت شهروندان و منطقه را به صورت جدی تهدید می کنند.

فرماندار مخمور افزود که با توجه به افزایش تهدید داعش در این منطقه قرار است به زودی نشستی فوری میان فرماندهان ارتش عراق در این منطقه و مقامات اداری و امنیتی مخمور برای بررسی وضعیت تحرکات عناصر داعش و راهکارهای مقابله با آنان و تأمین امنیت منطقه از طریق انجام دادن عملیات های پاکسازی، برگزار شود.

وی تأکید کرد که عناصر داعش با استفاده از خلا امنیتی به وجود آمده در حد فاصل مواضع نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق، اقدام به ایجاد مخفیگاه هایی در این منطقه کرده اند.

همچنین خاطر نشان ساخت که بخشی از منطقه مخمور و ارتفاعات قره چوغ به مدت سه سال تحت کنترل داعش بوده و در این مدت عناصر داعش اقدام به حفر تونل های زیرزمینی و مخفیگاه های بسیاری در این منطقه کرده و در حال حاضر نیز با استفاده از صعب العبور بودن قره چوغ خود را در این مناطق پنهان کرده اند، اما با وجود اطلاعات موثق از افزایش شمار عناصر داعش در این مناطق مشخص نیست که آیا از سوریه وارد این منطقه شده اند و یا خیر.

طبق خبر؛ هفته گذشته نیز ائتلاف جهانی ضد داعش اقدام به بمباران داعش در قره چوغ کرده، اما به دلیل پنهان شدن عناصر داعش در تونل های زیرزمینی، این اقدامات توانایی نابود کردن داعش در این منطقه را ندارد.

پیشتر نیز غازی فیصل مقام اتحادیه میهنی کردستان در اربیل، طی گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که انفجار بمب کار گذاشته شده در منطقه برده رش از توابع مخمور واقع در غرب اربیل، نیروهای تیپ 4 ارتش عراق را هدف قرار داده و در پی این انفجار یک سرباز عراقی جان خود را از دست داده و سه تن دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین هفته گذشته نیز شماری از نیروهای حشدالشعبی که در حال مرخصی بودند در راه ارتباطی مخمور به موصل، هدف حمله عناصر داعش قرار گرفته اند و6 نیروی حشدالشعبی در پی این حمله کشته و 31 تن نیز مجروح شدند.

کد خبر 107015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha